Για να κατανοήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας για μια τοπική επιχείρηση με τον ορισμό και τη σημασία της, πρέπει να κατανοήσετε πλήρως την έννοια της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Αυτή η ενότητα θα ρίξει φως στις βασικές πτυχές της αναγνωρισιμότητας της μάρκας που είναι σημαντικές για μια τοπική επιχείρηση. Θα διερευνήσετε τον ορισμό της αναγνωρισιμότητας της μάρκας και τη σημασία της για τις τοπικές επιχειρήσεις που στοχεύουν να κάνουν γνωστή την παρουσία τους.

Γράφει ο Γιώργος Μπρακόπουλος (Προγραμματιστής Αναλυτής – MSc.)

Ορισμός της αναγνωρισιμότητας της μάρκας

Η αναγνωρισιμότητα της μάρκας (brand awareness) αναφέρεται στην εξοικείωση των δυνητικών πελατών με μια συγκεκριμένη μάρκα και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Είναι ο βαθμός στον οποίο οι άνθρωποι είναι σε θέση να αναγνωρίσουν και να ανακαλέσουν το όνομα, το λογότυπο, το σλόγκαν ή άλλα χαρακτηριστικά αναγνώρισης μιας μάρκας και να τα συνδέσουν με συγκεκριμένες αξίες ή χαρακτηριστικά.

Το επίπεδο αναγνωρισιμότητας της μάρκας μπορεί να επηρεαστεί από διάφορους παράγοντες, όπως η διαφήμιση, η προφορική επικοινωνία, η ποιότητα των προϊόντων, η εμπειρία των πελατών και η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένα υψηλό επίπεδο αναγνωρισιμότητας της μάρκας μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων και της αφοσίωσης των πελατών.

Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν συνεχώς την αναγνωρισιμότητα της μάρκας τους και να αξιολογούν την αποτελεσματικότητά της στην προσέγγιση του επιθυμητού κοινού. Η μέτρηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας μπορεί να γίνει μέσω ερευνών, μετρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναλυτικών στοιχείων ιστού και άλλων εργαλείων.

Σε μοναδικές περιπτώσεις, όπως η συντριπτική παγκόσμια αναγνώριση της Coca-Cola παρά τις ελάχιστες διαφημιστικές εκστρατείες, βοηθά να φωτιστεί ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν σχεδόν άψογες λειτουργίες branding που αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου με μικρή ανησυχία για τα περιθώρια δαπανών.

Η αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος είναι πράγματι μια σημαντική έννοια για κάθε επιχείρηση στον σημερινό κόσμο για να δημιουργήσει μια ξεχωριστή θέση στην αγορά.

Οι τοπικές επιχειρήσεις χωρίς αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος είναι σαν ένα κατάστημα χωρίς πινακίδα – αόρατες για τους πιθανούς πελάτες.

Σημασία της αναγνωρισιμότητας της μάρκας για τις τοπικές επιχειρήσεις

Για να ευδοκιμήσει μια τοπική επιχείρηση στον κλάδο, η αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος είναι εξαιρετικά σημαντική. Η βασική έννοια της “αναγνωρισιμότητας της μάρκας” είναι το πόσο γνωρίζουν οι δυνητικοί πελάτες για τη συγκεκριμένη μάρκα. Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές μικρής κλίμακας, η οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας μπορεί να αυξήσει την προβολή και την αναγνώριση μεταξύ του κοινού-στόχου.

Η ύπαρξη ενός εξαιρετικού προϊόντος ή υπηρεσίας δεν εγγυάται την επιτυχία, εάν οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τι έχει να προσφέρει η επιχείρηση. Εδώ είναι που μπαίνει στο παιχνίδι η δημιουργία μιας σταθερής στρατηγικής επωνυμίας. Η συνέπεια στις προσπάθειες μάρκετινγκ σε διάφορες πλατφόρμες όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημιουργία μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας, η δικτύωση και η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία οικειότητας και αξιοπιστίας γύρω από το εμπορικό σήμα σας.

Η εφαρμογή μοναδικών τακτικών στο σχέδιο branding σας μέσω δώρων, δωρεάν δοκιμών, προγραμμάτων παραπομπής πελατών μπορεί να δημιουργήσει μια ελκυστική κοινότητα γύρω από την επιχείρησή σας και να αυξήσει εκθετικά την πελατειακή βάση.

Ένα καλό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένα νέο κατάστημα αρτοποιίας που ξεκίνησε με προπαγάνδες από στόμα σε στόμα μεταξύ των ντόπιων, αλλά δεν είχε ακόμη καμία πινακίδα στην τοποθεσία του. Αφού επένδυσαν σε ενημερωτικά φυλλάδια που τοποθετήθηκαν σε τοπικά καταστήματα, δημιούργησαν προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με food bloggers του Instagram και ένωσαν τους ντόπιους μέσω εκδηλώσεων- η πελατειακή τους βάση και οι παραγγελίες τους εκτοξεύτηκαν μέσα σε λίγες εβδομάδες από την εφαρμογή αυτών των νέων στρατηγικών.

Η δημιουργία Brand Awareness μπορεί να εκτοξεύσει την τοπική επιχείρησή σας μέσω της αναγνώρισης & της ανάκλησης που οδηγεί και σε μελλοντικά οφέλη μάρκετινγκ! Η δημιουργία αναγνωρισιμότητας της μάρκας είναι σαν να φυτεύεις ένα δέντρο – χρειάζεται χρόνος, προσπάθεια και λίγη στοχευμένη διαφήμιση.

Στρατηγικές για την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος

Για να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα για την τοπική επιχείρησή σας, πρέπει να εφαρμόσετε αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ. Για να το πετύχετε αυτό, ξεκινήστε με τον εντοπισμό του κοινού-στόχου σας και, στη συνέχεια, με τη δημιουργία μιας ισχυρής ταυτότητας μάρκας. Η αξιοποίηση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και η συνεργασία με φορείς επιρροής μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό. Για να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες, μπορείτε επίσης να προσφέρετε προσφορές και εκπτώσεις.

Προσδιορίστε το κοινό-στόχο σας

Η γνώση του προοριζόμενου κοινού σας είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Η κατανόηση των δημογραφικών στοιχείων, των ενδιαφερόντων και της συμπεριφοράς τους μπορεί να βοηθήσει στην προσαρμογή των εκστρατειών μάρκετινγκ και της ανάπτυξης προϊόντων για την προσέλκυση και τη διατήρηση πελατών. Η έρευνα αγοράς, οι γνώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι έρευνες ανατροφοδότησης είναι χρήσιμα εργαλεία για τον εντοπισμό του κοινού-στόχου σας.

Ο εντοπισμός του κοινού-στόχου θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη αποστολή μηνυμάτων που θα έχουν απήχηση σε βαθύτερο επίπεδο. Χρησιμοποιήστε γλώσσα που τους απευθύνεται άμεσα και αξιοποιεί τα προτιμώμενα κανάλια επικοινωνίας τους. Συχνά παραβλέπονται τα εξειδικευμένα κοινά, τα οποία μπορεί να διαθέτουν ισχυρή αγοραστική δύναμη και καταναλωτική πίστη.

Εφαρμόστε μια πολύπλευρη προσέγγιση για τον εντοπισμό του κοινού σας, διερευνώντας τόσο ποσοτικά δεδομένα όσο και ποιοτικά σχόλια από υφιστάμενους πελάτες.

Σύμφωνα με την Hootsuite, το 64% των καταναλωτών προβαίνουν σε αγορά μετά την προβολή επώνυμου περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η δημιουργία μιας ισχυρής εταιρικής ταυτότητας είναι σαν την επιλογή του τέλειου ρούχου – απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και πολλές δοκιμές και λάθη, αλλά μόλις βρείτε το σωστό, θα ξεχωρίσετε μέσα σε μια θάλασσα ομοιομορφίας.

Δημιουργήστε μια ισχυρή ταυτότητα μάρκας

Η οικοδόμηση μιας ισχυρής ταυτότητας μάρκας περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας μοναδικής και αναγνωρίσιμης εικόνας που προσελκύει τους πελάτες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ανάπτυξη μιας ξεχωριστής οπτικής αισθητικής, της φωνής της μάρκας και της προσέγγισης μηνυμάτων. Η διαμόρφωση ενός λογότυπου ή ενός σλόγκαν που έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης και στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης.

Η συνέπεια είναι το κλειδί για την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Διατηρήστε τον τόνο, το χρώμα και τα μηνύματά σας σε όλα τα μέσα – από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως τη συσκευασία. Η οικοδόμηση μιας ισχυρής κοινότητας μάρκας μέσω της δημιουργίας ελκυστικού περιεχομένου και της προώθησης της αφοσίωσης των πελατών μπορεί επίσης να αυξήσει τη συνολική αναγνωρισιμότητα.

Η ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας μπορεί να διαφοροποιήσει την επωνυμία σας από τους ανταγωνιστές. Η δημιουργία μιας αξέχαστης εμπειρίας για τους πελάτες, είτε μέσω εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών είτε μέσω καινοτόμου συσκευασίας, μπορεί να αφήσει μια μόνιμη εντύπωση που ενισχύει την ταυτότητα της μάρκας σας.

Ένα επιτυχημένο παράδειγμα είναι το χαρακτηριστικό σλόγκαν της Nike “Just Do It”. Υπογραμμίζει το κίνητρο της εταιρείας να δώσει τη δυνατότητα στα άτομα να κυνηγήσουν το πάθος τους, απολαμβάνοντας άνεση με στυλ. Το σλόγκαν έγινε τόσο εμβληματικό που συχνά συνδέεται με την ίδια τη μάρκα.

Όλες αυτές οι στρατηγικές συμβάλλουν σημαντικά στην οικοδόμηση μιας ελκυστικής και συνεπούς ταυτότητας μάρκας, η οποία τελικά οδηγεί σε αυξημένη αναγνωρισιμότητα της μάρκας από τους καταναλωτές.

Ποστάρετε έξυπνα, όχι σκληρά – αξιοποιήστε τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσετε τη μάρκα σας και να κάνετε τον ανταγωνισμό σας να μην αξίζει να σας ακολουθεί.

Αξιοποιήστε τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν έναν αποτελεσματικό τρόπο για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές για να το πετύχετε:

  • Χρησιμοποιήστε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να εξασφαλίσετε τη μέγιστη δυνατή εμβέλεια.
  • Δημιουργήστε ελκυστικό περιεχόμενο που έχει απήχηση στο κοινό-στόχο.
  • Συνδεθείτε και αλληλεπιδράστε με το κοινό μέσω likes, σχολίων και κοινοποιήσεων.
  • Συνεργαστείτε με Influencers και συνεργάτες για να αυξήσετε την προβολή.
  • Εκτελέστε πληρωμένες διαφημίσεις σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για καλύτερη απήχηση.

Είναι ζωτικής σημασίας να σημειωθεί ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό εργαλείο για την προβολή της προσωπικότητας και των αξιών της μάρκας σας, δημιουργώντας έτσι ουσιαστικές συνδέσεις. Η ενδυνάμωση αυτών των σχέσεων με την πάροδο του χρόνου θα βοηθήσει στη δημιουργία μιας πιστής πελατειακής βάσης βοηθώντας σε υψηλότερα ποσοστά δέσμευσης.

Πριν από μερικά χρόνια, οι μάρκες βασίζονταν αποκλειστικά στα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ, όπως οι διαφημιστικές πινακίδες, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, η έντυπη διαφήμιση κ.λπ. Αλλά με την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προέκυψαν νέοι τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούσαν να προσεγγίσουν τους πελάτες με πιο αποτελεσματικούς τρόπους. Στη σημερινή εποχή, η αξιοποίηση όλων των διαφορετικών πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης ως αποτελεσματικό εργαλείο branding έχει γίνει απαραίτητη για τους οργανισμούς που αυξάνουν το ψηφιακό αποτύπωμα της μάρκας τους.

Συνεργαστείτε με φορείς επιρροής για να κάνετε την επωνυμία σας την Beyoncé του επιχειρηματικού κόσμου – όλοι θα μιλούν γι’ αυτήν.

Συνεργαστείτε με Influencers

Μια αποτελεσματική στρατηγική για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος είναι να ενώσετε τις δυνάμεις σας με άτομα με επιρροή στον κλάδο. Αυτή η τεχνική, η οποία αναφέρεται συνήθως ως συνεργασία επιρροής, περιλαμβάνει τη συνεργασία με εξέχουσες προσωπικότητες που έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο σας. Οι influencers μπορεί να είναι bloggers, διασημότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή εμπειρογνώμονες του κλάδου με πιστούς οπαδούς. Ευθυγραμμίζοντας την επωνυμία σας με έναν έγκριτο και αξιόπιστο influencer, μπορείτε να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό και να βελτιώσετε την αξιοπιστία της επωνυμίας σας.

Για να ξεκινήσετε μια καμπάνια επιρροής, ξεκινήστε με τον εντοπισμό των βασικών επιρροών στον τομέα σας. Αναζητήστε άτομα που έχουν ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο και επικοινωνούν συχνά με τους οπαδούς τους. Στείλτε τους εξατομικευμένα μηνύματα περιγράφοντας τους λόγους για τους οποίους πιστεύετε ότι θα ήταν εξαιρετικός συνεργάτης για την επωνυμία σας. Στη συνέχεια, καθορίστε σαφείς στόχους της εκστρατείας και μετρήσεις για τη μέτρηση της επιτυχίας.

Μόλις εξασφαλίσετε συνεργασίες με influencers, εξετάστε διάφορους τρόπους προώθησης των συνεργασιών σας. Δημιουργήστε στρατηγικό περιεχόμενο που προβάλλει τη συνεργασία σας σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Συνεργάζεστε σε αναρτήσεις σε ιστολόγιο ή βίντεο που προωθούν τόσο τον influencer όσο και τη μάρκα. Προσφέρετε αποκλειστικούς εκπτωτικούς κωδικούς ή κίνητρα μέσω της συνεργασίας για να ενθαρρύνετε τη δέσμευση των ακολούθων.

Να θυμάστε ότι μια αυθεντική σχέση μεταξύ της μάρκας και του influencer είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων από αυτή τη στρατηγική. Φροντίστε να επιλέγετε συνεργάτες των οποίων οι αξίες ευθυγραμμίζονται με αυτές της μάρκας σας και δώστε προτεραιότητα στη διαφάνεια καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας συνεργασίας.

Συνολικά, η αξιοποίηση των επιρροών είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, προσεγγίζοντας νέα κοινά μέσω αξιόπιστων προσωπικοτήτων, διατηρώντας παράλληλα την αυθεντικότητα και την αξιοπιστία.

Ποιος χρειάζεται ψυχολόγο όταν έχετε εκπτώσεις προώθησης για να νιώθετε καλύτερα με τον εαυτό σας και την επωνυμία σας;

Προσφορά προσφορών και εκπτώσεων

Για να αυξήσετε τη ζήτηση, να ενισχύσετε τις πωλήσεις και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα

Όταν επιδιώκετε να αυξήσετε τη ζήτηση ή να αυξήσετε την αναγνώριση προϊόντων ή υπηρεσιών, η προσφορά προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων είναι μια αποτελεσματική στρατηγική. Η χρήση καναλιών πωλήσεων, όπως ενημερωτικά δελτία, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμη και συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις, παρέχει μια μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσετε περισσότερους υποψήφιους πελάτες. Ακολουθούν 5 βασικές τακτικές στις οποίες πρέπει να εστιάσετε:

  1. Σκεφτείτε δημιουργικά όταν αναπτύσσετε ιδέες προώθησης
  2. Ορίστε ρεαλιστικούς στόχους για την απόδοση της επένδυσης
  3. Προωθήστε με σαφήνεια την προσφορά σας για να ενθαρρύνετε την αγορά από τον πελάτη
  4. Χρησιμοποιήστε εποχιακά θέματα, καθώς συμβάλλουν στην αύξηση της δυναμικής και στην προώθηση των πωλήσεων
  5. Παρακολουθείτε τακτικά τα αποτελέσματα μέσω αναλυτικών στοιχείων

Είναι ζωτικής σημασίας όχι μόνο να επικεντρωθείτε στην προώθηση αλλά και να οικοδομήσετε μια μακροχρόνια σχέση με το κοινό-στόχο σας.

Από την άλλη πλευρά, ένας εντυπωσιακός τρόπος βελτίωσης της αναγνωρισιμότητας της μάρκας είναι η συνεργασία με μικρο-πληροφοριοδότες που έχουν αξιόπιστο εξειδικευμένο κοινό. Αυτό μπορεί να προσφέρει σχετικά εύκολη πρόσβαση σε αφοσιωμένους αλλά και διαφορετικούς θύλακες καταναλωτών, οδηγώντας σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής.

Για παράδειγμα, όταν ο παγκόσμιος συνεταιρισμός REI ανακοίνωσε ότι θα ήταν κλειστός την Black Friday το 2015 και ενθάρρυνε όλους τους άλλους να #OptOutside και να απολαύσουν τη φύση αντ’ αυτού – υπήρξε κατακραυγή, συζητήσεις σε κάθε δημοσίευση του κλάδου που μπορείτε να σκεφτείτε και άφθονος ενθουσιασμός από το κοινό-στόχο της REI. Η κίνηση αυτή δημιούργησε άμεση προώθηση από στόμα σε στόμα τόσο offline όσο και online, συσπειρώνοντας πίσω από το μήνυμα της μάρκας τους.

Διότι αν δεν μετράτε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας, είναι σαν να προσπαθείτε να περιηγηθείτε σε ένα πυκνό δάσος με δεμένα τα μάτια.

Μέτρηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας

Για να μετρήσετε αποτελεσματικά την αναγνωρισιμότητα της μάρκας για την τοπική επιχείρησή σας, πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές. Οι έρευνες και τα ερωτηματολόγια, η παρακολούθηση των αναφορών του εμπορικού σήματος σε διάφορες πλατφόρμες και η παρακολούθηση των μετρήσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι όλες βιώσιμες επιλογές. Σε αυτή την ενότητα “Μέτρηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας”, θα εμβαθύνουμε σε καθεμία από αυτές τις υποενότητες και θα διερευνήσουμε πώς μπορούν να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα την εμβέλεια και τον αντίκτυπο της μάρκας σας.

Έρευνες και ερωτηματολόγια

Όταν πρόκειται να μετρήσετε την αναγνώριση της μάρκας σας από τους καταναλωτές, υπάρχουν διάφορες μέθοδοι που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει. Μια τέτοια μέθοδος είναι η χρήση των ερευνών αντίληψης των καταναλωτών.

  • Έρευνες και ερωτηματολόγια: Προσφέρουν έναν γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο μέτρησης του συναισθήματος των καταναλωτών απέναντι στη μάρκα σας και παρακολούθησης της ανάπτυξής της με την πάροδο του χρόνου.
  • Ποσοτικά δεδομένα: Μέσω των ερευνών μπορείτε να συλλέξετε ποσοτικά δεδομένα, τα οποία σας επιτρέπουν να αποδώσετε αριθμητικές τιμές στα αποτελέσματα που λαμβάνονται. Οι τιμές αυτές θα βοηθήσουν στη στατιστική ανάλυση, η οποία θα συμβάλει στην απόκτηση μεγαλύτερων γνώσεων.
  • Παρακολούθηση εκστρατειών: Μπορείτε να παρακολουθείτε συγκεκριμένες εκστρατείες μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια. Με την έρευνα των πελατών πριν και μετά από μια καμπάνια, θα είστε σε θέση να προσδιορίσετε πόσο επιτυχημένη ήταν η καμπάνια στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας μεταξύ των πελατών.

Εκτός από τις μεθόδους που αναφέρθηκαν παραπάνω, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, ενώ οι έρευνες μπορούν να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το αίσθημα των καταναλωτών απέναντι σε ορισμένες πτυχές της μάρκας σας, δεν εγγυώνται απαραιτήτως την αφοσίωση των πελατών ή την προώθηση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με το Forbes, “η απόκτηση νέων πελατών κοστίζει πέντε φορές περισσότερο από τη διατήρηση των υφιστάμενων”.

Δεν θέλω να καυχηθώ, αλλά οι αναφορές της μάρκας μας εντοπίζονται περισσότερο από ένα GPS σε ένα κλεμμένο αυτοκίνητο.

Παρακολούθηση αναφορών μάρκας

Η διαδικασία παρακολούθησης του πόσο συχνά γίνεται λόγος για μια μάρκα στο διαδίκτυο είναι γνωστή ως “Παρακολούθηση Αναφοράς”. Αυτή η μέθοδος μπορεί να αποκαλύψει κρίσιμες πληροφορίες για τη θέση μιας εταιρείας και τη θέση της στον κλάδο της, παρέχοντας έναν τρόπο για τη βελτίωση της προσέγγισης των πελατών, την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των ανταγωνιστών, τον εντοπισμό των υποστηρικτών ή των αρνητών της μάρκας και πολλά άλλα.

  • Παρακολούθηση των αναφορών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε πολλαπλά κανάλια
  • Παρακολουθήστε τακτικά ιστότοπους κριτικών όπως το Yelp ή το TripAdvisor
  • Ρυθμίστε τις ειδοποιήσεις Google Alerts για να ενημερώνεστε για τις αναφορές της μάρκας
  • Αναλύστε τις αναζητήσεις με λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επωνυμία σας
  • Χρησιμοποιήστε εξειδικευμένα εργαλεία παρακολούθησης, όπως το Mention ή το Hootsuite Insights
  • Παρακολουθήστε τις συζητήσεις εκτός σύνδεσης μέσω ερευνών ή ομάδων

Η παρακολούθηση των αναφορών όχι μόνο μπορεί να βοηθήσει στην παρακολούθηση της συχνότητας και του τόνου των συζητήσεων γύρω από ένα εμπορικό σήμα, αλλά επιτρέπει επίσης στις επιχειρήσεις να αποκαλύψουν τυχόν ανεκμετάλλευτες αγορές. Τα δεδομένα αυτά μπορούν να δώσουν πληροφορίες σχετικά με το ποιες περιοχές μπορεί να χρειάζονται περισσότερη προσοχή ή πώς αποδίδουν συγκεκριμένες εκστρατείες.

Σύμφωνα με μια μελέτη του Social Media Today, το 71% των καταναλωτών που έχουν μια θετική εμπειρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μια μάρκα είναι πιθανό να τη συστήσουν σε άλλους. Η παρακολούθηση των μετρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σαν να παρακολουθείτε το φλερτ σας στο Instagram, μόνο που είναι πραγματικά χρήσιμη για την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας.

Παρακολούθηση των μετρήσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Παρακολούθηση μετρικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Η παρακολούθηση των μετρικών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα κομβικό κομμάτι της μέτρησης και ανάλυσης της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παρακολουθούν και να αναλύουν τη δέσμευση των πελατών, το συναίσθημα, την εμβέλεια και τη συνολική απόδοση σε όλα τα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ακολουθούν πέντε βασικά σημεία στην παρακολούθηση των μετρήσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης:

  • Προσδιορισμός της σχετικής μέτρησης – Ανάλογα με τον επιχειρηματικό στόχο, μπορεί κανείς να παρακολουθεί διαφορετικές μετρήσεις, όπως η εμβέλεια, η δέσμευση, οι εντυπώσεις, οι μετατροπές.
  • Καθορισμός βασικών μετρήσεων – Ο καθορισμός μιας βασικής γραμμής για κάθε μέτρηση θα βοηθήσει στην παρακολούθηση της προόδου και στη σύγκριση των επιδόσεων με την πάροδο του χρόνου.
  • Επιλογή σχετικών πλατφορμών – Δεν είναι όλες οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων κατάλληλες για κάθε επιχείρηση. Επικεντρώστε τις προσπάθειές σας στις πλατφόρμες όπου το κοινό-στόχος είναι πιο πιθανό να ασχοληθεί
  • Παρακολούθηση ανταγωνιστών – Παρακολουθήστε τη δραστηριότητα των ανταγωνιστών για να διατηρήσετε τους στόχους αναφοράς ρεαλιστικούς και ανταγωνιστικούς
  • Διατήρηση της συχνότητας – Η συνεπής παρακολούθηση των μετρήσεων διασφαλίζει ότι οι επιχειρήσεις διαθέτουν ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις της μάρκας τους.

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε όχι μόνο ποια δίκτυα πρέπει να παρακολουθείτε, αλλά και πώς τα αποτελέσματα της παρακολούθησης επηρεάζουν την ευρύτερη εικόνα της δημοτικότητας ή της πτώσης της μάρκας. Η παρακολούθηση μετρικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης συμβάλλει στο σχεδιασμό σταθερών στρατηγικών μάρκετινγκ, παρέχοντας στις επιχειρήσεις πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των πελατών σε πραγματικό χρόνο.

Αγνοώντας τα δεδομένα παρακολούθησης κοινωνικών μέσων και τα εργαλεία ανάλυσης που είναι διαθέσιμα για τις επιχειρήσεις σήμερα, οι μάρκες μπορεί εν αγνοία τους να βλάψουν τη φήμη τους σε αυτές τις πλατφόρμες λόγω παραγνωρισμένου συναισθήματος απέναντί τους. Η τακτική παρακολούθηση αυτών των κρίσιμων μετρήσεων όχι μόνο συμβάλλει στην ενίσχυση της διαχείρισης της διαδικτυακής φήμης, αλλά και στην οικοδόμηση ισχυρότερων σχέσεων και πιστότητας με τους πελάτες.

Σας λείπει η αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας; Κρατήστε σημειώσεις από αυτές τις ιστορίες επιτυχίας και ίσως μια μέρα η εταιρεία σας να γίνει ένα οικείο όνομα όπως το Netflix and Chill.

Μελέτες περιπτώσεων επιτυχημένης ευαισθητοποίησης της μάρκας

Για να μάθετε από επιτυχημένες τοπικές επιχειρήσεις στον τομέα της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, ανατρέξτε στην ενότητα μελέτης περιπτώσεων με παραδείγματα. Τα παραδείγματα 1 και 2 θα προσφέρουν το καθένα μια εικόνα των τακτικών που χρησιμοποιούνται για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της επιτυχίας της μάρκας στην τοπική κοινότητα.

Παράδειγμα 1

Δημιουργία και ενίσχυση της ταυτότητας του εμπορικού σήματος: Παράδειγμα επιτυχίας

Μια μάρκα καλλυντικών θέλησε να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά και το κατάφερε με επιτυχία μέσω του μάρκετινγκ επιρροής. Συνεργαζόμενοι με beauty bloggers και vloggers στο Instagram και το YouTube, προσέγγισαν αποτελεσματικά το κοινό-στόχο τους. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, των πωλήσεων και της αφοσίωσης των πελατών, καθώς οι influencers συνέστησαν τη μάρκα στους οπαδούς τους.

Επιπλέον, με την ανάρτηση οπτικών εικόνων υψηλής ποιότητας των προϊόντων τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η μάρκα δημιούργησε μια αισθητικά ευχάριστη ταυτότητα μάρκας. Ο ελκυστικός χρωματικός σχεδιασμός και ο σχεδιασμός της συσκευασίας τους βοήθησαν να ξεχωρίσουν από παρόμοιες μάρκες.

Για να προσθέσει αξία στην εμπειρία των πελατών της, η εταιρεία παρείχε εξατομικευμένες συστάσεις για κάθε πελάτη μέσω της λειτουργίας “κουίζ” του ιστότοπού της. Έτσι, κάνοντας τις ηλεκτρονικές αγορές πιο εύκολες για τους πελάτες.

Η επιτυχημένη αναγνωρισιμότητα της μάρκας δεν έχει να κάνει μόνο με όμορφα λογότυπα και πιασάρικα σλόγκαν – έχει να κάνει με το να συνδέσει ο κόσμος το προϊόν σας με τις καθημερινές ανάγκες του. Λύνετε κάποιο πρόβλημα του ;

Παράδειγμα 2

Αυτή η μελέτη περίπτωσης παρουσιάζει μια επιτυχημένη εφαρμογή τακτικών ευαισθητοποίησης της μάρκας. Η εταιρεία που παρουσιάζεται αξιοποίησε τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να εδραιώσει και να εδραιώσει τη θέση της στην ηλεκτρονική αγορά. Με τη δημιουργία συναρπαστικού οπτικού περιεχομένου υποστηριζόμενου από σχετιζόμενες λεζάντες, μπόρεσε να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες και να ενισχύσει το πνεύμα της κοινότητας. Οι προσπάθειές της είχαν ως αποτέλεσμα την εντυπωσιακή αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας καθώς και τη βελτίωση της αφοσίωσης των πελατών.

Το βασικό συμπέρασμα από αυτή τη μελέτη περίπτωσης είναι ότι η αποτελεσματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά αποτελέσματα αναγνωρισιμότητας της μάρκας για κάθε επιχείρηση. Ένα βασικό στοιχείο που έκανε αυτή τη στρατηγική να λειτουργήσει ήταν η δημιουργία υψηλής ποιότητας, οπτικά ελκυστικού περιεχομένου που ευθυγραμμιζόταν με τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου, το οποίο αναρτήθηκε σε έγκαιρα χρονοδιαγράμματα για καλύτερη εμπλοκή.

Αυτό που διαφοροποίησε την προσέγγιση αυτής της εταιρείας ήταν οι κοινωνικές καμπάνιες της που σχεδιάστηκαν για να εμπλέξουν συγκεκριμένες ομάδες-στόχους, συμπληρωμένες με προσκλήσεις για δράση για συμμετοχή και διαμοιρασμό περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες και προάγει την περαιτέρω αναγνωρισιμότητα της μάρκας.

EPROM Tip: Είναι σημαντικό να δημιουργείτε τακτικά καλά προσαρμοσμένο καινοτόμο περιεχόμενο σε σύγκριση με τις προσφορές των ανταγωνιστών. Αυτό θα επιτρέψει την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας που οδηγεί σε έλξη και κρατά το κοινό σας δεσμευμένο.

Χωρίς την αναγνωρισιμότητα της μάρκας, οι τοπικές επιχειρήσεις είναι σαν τους εσωστρεφείς εφήβους σε έναν σχολικό χορό – απαρατήρητοι και αγνοημένοι.

Συμπέρασμα: Η σημασία της αναγνωρισιμότητας της μάρκας για τις τοπικές επιχειρήσεις

Η αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος παίζει καθοριστικό ρόλο στη συνολική επιτυχία των τοπικών επιχειρήσεων. Είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας μεταξύ των πελατών, ενώ παράλληλα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές. Για παράδειγμα, η επένδυση χρόνου και πόρων για την οικοδόμηση της προβολής της μάρκας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των τοπικών εκδηλώσεων και της συμμετοχής στην κοινότητα μπορεί να βοηθήσει τις τοπικές επιχειρήσεις να οικοδομήσουν βαθιές συνδέσεις με την αγορά-στόχο τους.

Επιπλέον, η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος επιτρέπει στους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να παραμένουν στην κορυφή του μυαλού τους όταν οι δυνητικοί πελάτες χρειάζονται τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Ως εκ τούτου, οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις στρατηγικές branding επικοινωνώντας τις μοναδικές προτάσεις αξίας τους στο κοινό τους με τρόπο που να ξεχωρίζουν από τους άλλους παίκτες της αγοράς.

Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος συνεργαζόμενες με φορείς επιρροής και μικροεπιρροές σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσουν την προβολή του εμπορικού σήματος και να προωθήσουν την οργανική δέσμευση. Η στρατηγική αυτή επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο τους οικονομικά αποδοτικά, ενώ παράλληλα χτίζουν μακροπρόθεσμες συνεργασίες με αυτές τις προσωπικότητες.

Μια πρόσφατη έκθεση δείχνει ότι οι εταιρείες με ισχυρά εμπορικά σήματα υπερτερούν έναντι εκείνων που δεν έχουν τέτοια αναγνωρισιμότητα κατά πάνω από 20%. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να δώσουν προτεραιότητα στην οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας ως μέρος της στρατηγικής ανάπτυξής τους.

Συχνές ερωτήσεις

1) Τι είναι η αναγνωρισιμότητα της μάρκας για μια τοπική επιχείρηση;

Η αναγνωρισιμότητα της μάρκας για μια τοπική επιχείρηση είναι το επίπεδο αναγνώρισης και εξοικείωσης που συνδέεται με μια συγκεκριμένη μάρκα σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Περιλαμβάνει το πόσο εύκολα και γρήγορα ένα κοινό-στόχος μπορεί να αναγνωρίσει μια τοπική επιχείρηση και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.

2) Γιατί η αναγνωρισιμότητα της μάρκας (brand awareness) είναι σημαντική για μια τοπική επιχείρηση;

Η αναγνωρισιμότητα της μάρκας είναι ζωτικής σημασίας για μια τοπική επιχείρηση, καθώς συμβάλλει στην οικοδόμηση της αξίας της μάρκας, στη δημιουργία πιστότητας των πελατών και στην αύξηση των πωλήσεων. Μια καλά εδραιωμένη ταυτότητα μάρκας μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ξεχωρίσουν σε μια ανταγωνιστική αγορά και να δημιουργήσουν μια θετική αντίληψη μεταξύ του κοινού-στόχου τους.

3) Πώς μπορεί μια τοπική επιχείρηση να βελτιώσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της;

Μια τοπική επιχείρηση μπορεί να βελτιώσει την αναγνωρισιμότητά της μέσω διαφόρων στρατηγικών μάρκετινγκ, όπως μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, μάρκετινγκ περιεχομένου, μάρκετινγκ επιρροής, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δημόσιες σχέσεις. Μια καλά εκτελεσμένη εκστρατεία μάρκετινγκ μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της προβολής της μάρκας μεταξύ των δυνητικών πελατών.

4) Πώς μπορεί μια τοπική επιχείρηση να μετρήσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας της;

Μια τοπική επιχείρηση μπορεί να μετρήσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας της μέσω διαφόρων μετρήσεων, όπως η επισκεψιμότητα του ιστότοπου, η εμπλοκή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, τα σχόλια των πελατών και οι αναφορές της μάρκας. Αυτές οι μετρήσεις μπορούν να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής branding μιας επιχείρησης και να βοηθήσουν στον εντοπισμό τομέων για βελτίωση.

5) Μπορεί μια τοπική επιχείρηση να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες μάρκες όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα της μάρκας;

Ναι, μια τοπική επιχείρηση μπορεί να ανταγωνιστεί μεγαλύτερα εμπορικά σήματα όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος. Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν το γεωγραφικό τους πλεονέκτημα, τις εξειδικευμένες αγορές και τις εξατομικευμένες εμπειρίες των πελατών τους για να δημιουργήσουν μια μοναδική και αξιομνημόνευτη ταυτότητα μάρκας. Μια καλά εκτελεσμένη στρατηγική επωνυμίας μπορεί να συμβάλει στην ισοπέδωση των όρων ανταγωνισμού και στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας μεταξύ του κοινού-στόχου.

6) Πόσο καιρό χρειάζεται μια τοπική επιχείρηση για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της (brand awareness) ;

Δεν υπάρχει σταθερό χρονοδιάγραμμα για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας μιας τοπικής επιχείρησης. Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως ο κλάδος, ο ανταγωνισμός, το κοινό-στόχος και οι προσπάθειες μάρκετινγκ. Μια συνεπής και επίμονη στρατηγική μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει στη σταδιακή αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας με την πάροδο του χρόνου.

Προηγούμενο άρθροΤι σημαίνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός για μια επιχείρηση
Επόμενο άρθροΚατανόηση στη διάρκεια ζωής ενός πελάτη (Customer Lifetime Value)