Το Email Marketing αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να προσεγγίσετε το κοινό σας χωρίς να ξοδέψετε πολλά χρήματα.

Αν και οι τρόποι επικοινωνίας στα Social media είναι πλέον διευρυμένοι όπως για παράδειγμα το Twitter, το Facebook κλπ., το email εξακολουθεί να παραμένει πιο αποδοτικό.

Ο μέσος όρος λέξεων ανα email

Απευθύνεται κυρίως στους επαγγελματίες και σε όσους έχουν μια επιχείρηση οι οποίοι θέλουν να κερδίσουν περισσότερους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Ακολουθούν 3 βασικά βήματα για να βάλετε “μπροστά” την μηχανή του Email Marketing.

1. Φτιάξτε την λίστα σας.
Για να στείλετε email – θα πρέπει να έχετε μια λίστα με διευθύνσεις email για να στείλετε.

Εδώ χρειάζεται προσοχή. Στέλνουμε πάντα email σε ανθρώπους που μας έχουν δώσει την άδεια να το κάνουμε (opt-in). Είναι λάθος να αγοράσετε έτοιμες λίστες. Υπάρχει κίνδυνος να βλάψετε σοβαρά την φήμη της εταιρείας σας στους παρόχους email όπως το Gmail, Yahoo, κλπ. με αποτέλεσμα να στέλνουν όλα τα email σας στα spam (ακόμα και να μην τα παραδίδουν).

Χτίστε την λίστα σας ζητώντας άδεια. Εδώ υπάρχει ένας έξυπνος τρόπος που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Δώστε κάτι δωρεάν στην σελίδα σας με αντάλλαγμα το email (ethical bribe).

Για παράδειγμα ένα e-Shop μπορεί να προσφέρει ένα εκπτωτικό κουπόνι ζητώντας το email.

Η ιδέα εδώ είναι να προσφέρετε κάτι δωρεάν – που θα φέρει τον επισκέπτη ένα βήμα πιο κοντά στην λύση που αναζητά (και βρέθηκε αρχικά στην σελίδα σας).

2. Κάντε την εγγραφή σας σε μια πλατφόρμα Email Marketing.
Κάνοντας την εγγραφή σας σε μια τέτοια πλατφόρμα έχετε μια σειρά από εργαλεία και δυνατότητες (που δεν σας παρέχει το Gmail, Yahoo, Hotmail, κλπ.) όπως για παράδειγμα να φτιάξετε φόρμες εγγραφών για την σελίδα σας, να στείλετε αυτοματοποιημένα μηνύματα (auto-responder), να δείτε πόσοι άνοιξαν τα email σας, πόσοι έκαναν click σε κάποιο Link, και πολλά άλλα ακόμα στατιστικά και εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τα μηνύματα σας, την διάδραση με το κοινό σας, και βεβαίως τις πωλήσεις σας.

3. Follow-up. Αφού πάρετε το Email;
Το πραγματικό Μάρκετινγκ ξεκίνησε. Στόχος σας είναι να κάνετε τον (άγνωστο) επισκέπτη να σας γνωρίσει, να βρει ενδιαφέρον στις υπηρεσίες και προϊόντα σας, και εν τέλει να σας εμπιστευθεί.

Πόσα email πρέπει να στέλνουμε ανα μήνα;

Αυτό θα το πετύχετε κάνοντας τακτικό follow-up με μια σειρά από μηνύματα email. Προσοχή όμως. Μην στέλνετε την μια προσφορά πίσω από την άλλη, καθώς αυτό θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Αυτά είναι τα 3 βασικά βήματα μια Στρατηγικής που θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε ή να βελτιώσετε το Email Marketing της επιχείρησης σας.

Στο σημείο αυτό ας δούμε τους λόγους για τους οποίους κάποιος θα έπρεπε να κάνει χρήση του Email Marketing για την επιχείρηση του.

1. Είναι αποτελεσματικό με μικρό κόστος
Το Email Marketing σε σχέση με την αποστολή μέσω ταχυδρομείου ή με την τηλεφωνική επικοινωνία είναι κατά πολλές τάξεις μεγέθους πιο φθηνό (έξοδα επικοινωνίας, εργατοώρες κ.λπ.) και σίγουρα πιο αποτελεσματικό βάσει των αριθμό των ατόμων που μπορεί κάποιος να έρθει σε επαφή. Η αποτελεσματικότητα του αυξάνει όσο η λίστα των επαφών σας είναι στοχευμένη και το περιεχόμενο των email σας σχετικό και ενδιαφέρον για τους παραλήπτες.

2. Είναι γρήγορο & εύκολο
Η αποστολή email μέσω μίας πλατφόρμας Email Marketing μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα και εύκολα. H πλατφόρμα της EPROM διαθέτει έτοιμα template που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να τα προσαρμόσετε στις δικές σας ανάγκες ή και να προσθέσετε κάποιο δικό σας έτοιμο template.

Μέχρι το 2022 θα έχουν 4.3 δις άνθρωποι email

3. Είναι προσωποποιημένο & στοχευμένο
Όσα περισσότερα δεδομένα συγκεντρώνετε για τις επαφές σας τόσο πιο εύκολο είναι να προσωποποιήσετε τα email σας και να τα κάνετε πιο στοχευμένα. Μπορείτε π.χ. να προσθέσετε το όνομα του παραλήπτη σε κάθε email σας κάνοντας τα πιο άμεσα. Επίσης, μπορείτε να απομονώσετε από τη λίστα σας επαφές με συγκεκριμένα κριτήρια. Για παράδειγμα μία προσφορά που αφορά μόνο την πόλη της Αθήνας δεν έχει νόημα να σταλεί και σε άτομα που κατοικούν εκτός Αθήνας.

Το email βρίσκεται πρώτο στις καθημερινές χρήσεις ενός smartphone.

3. Παρέχει Στατιστικά
Με το Email Marketing μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία μίας campaign σε live χρόνο. Μπορείτε, για παράδειγμα, να παρακολουθείτε πόσοι παραλήπτες σας άνοιξαν τα email τους, ποια link πατήθηκαν, ποιοι παραλήπτες δεν θέλουν να παραλαμβάνουν πλέον τα email σας κ.λπ.

4. Δίνει άμεσα αποτελέσματα
Ενώ άλλες τακτικές marketing απαιτούν χρόνο, ακόμα και μήνες, για να παρουσιάσουν αποτελέσματα, το Email Marketing είναι άμεσο. Τα email στέλνονταιι άμεσα στη λίστα σας και δεν χρειάζεται να περάσουν μέρες ή βδομάδες για να προσεγγίσετε τους παραλήπτες σας ή πόσο μάλιστα να περιμένετε να προσεγγίσουν αυτοί το site σας μέσα από μηχανές αναζήτησης, διαφημιστικά banner, blogs ή social networks.

Το email marketing έχει πολλαπλές χρήσεις!

5. Αυτοματοποιεί τις Campaign σας
Σε αντίθεση με το ταχυδρομείο ή άλλες μορφές marketing, το Email Marketing μπορεί να αυτοματοποιηθεί, σχεδιάζοντας και οργανώνοντας τις campaign σας από εβδομάδες ή μήνες νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να ετοιμάσετε την αποστολή των email σας και να προγραμματίσετε αποστολές σε μελλοντικούς χρόνους.

6. Μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας
Με τη σωστή χρήση μπορεί το Email Marketing να αυξήσει τις πωλήσεις σας, που είναι και ο τελικός στόχος σας. Είτε χτίζοντας σταδιακά το brand της επιχείρηση σας, είτε με άμεση πώληση προϊόντων.

Οι κίνδυνοι της χρήσης του Email Μarketing

1. Να χαρακτηριστείτε ως spammer
Ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους και από τα συνήθη λάθη που κάνουν όσοι ασχολούνται κυρίως πρώτη φορά με το Email Marketing αφορά τη λίστα παραληπτών. Για να χτίσεις μία σωστή λίστα χρειάζεται υπομονή και συνήθως αυτοί που κάνουν χρήση του Email Marketing θέλουν άμεσα και εύκολα να βρουν μία μεγάλη λίστα παραληπτών θεωρώντας ότι έτσι θα έχουν και άμεσα αποτελέσματα. Ως αποτέλεσμα οδηγούνται σε λανθασμένους τρόπους συγκέντρωσης email (π.χ. αγορά ή ενοικίαση) αδιαφορώντας για το εάν οι κάτοχοι αυτών των email θέλουν όντως να γίνουν παραλήπτες των email σας. Κάποιος όμως που δεν θέλει να λαμβάνει το ενημερωτικό email σας μπορεί να μην χρησιμοποιήσει το link διαγραφής από τη λίστα, αλλά απλά να το χαρακτηρίσει ως spam. Εάν αυτό γίνει από πολλούς παραλήπτες μπορεί να καταλήξετε να χαρακτηριστείτε από τους ISPs (Internet Service Providers) ως spammer, με όλα τα αρνητικά που έχει αυτό.

2. Να «κάψετε» τη λίστα σας
Ένας από τους πιο δημοφιλής λόγους για να διαγραφτεί κάποιος από μία υπηρεσία αποστολής ενημερωτικών email, είναι η πολύ συχνή αποστολή email. Κάποιος που έχει γραφτεί στη λίστα σας, ενδεχομένως να έχει γραφτεί και στις λίστες άλλων επιχειρήσεων. Φανταστείτε λοιπόν κάθε μία από αυτές τις επιχειρήσεις να στέλνει από 3 ή 5 email την εβδομάδα σε έναν λογαριασμό email. Ο λογαριασμός αυτός δέχεται βομβαρδισμό από ενημερωτικά email και ενώ κάποια από αυτά μπορεί να είναι ενδιαφέροντα καταλήγουν να μένουν αδιάβαστα για μέρες, να διαγράφονται χωρίς καν να διαβαστούν και τελικά να γίνονται ανεπιθύμητα.

3. Να παραβείτε τους νόμους
Η ελληνική νομοθεσία σας επιτρέπει να στέλνετε ενημερωτικά email προς πολλούς παραλήπτες, με την προϋπόθεση να υπάρχουν εμφανώς τα πλήρη στοιχεία του αποστολέα του, καθώς και ένα link για διαγραφή από τη λίστα σε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν επιθυμεί να λάβει άλλα ενημερωτικά email. Η EPROM μπορεί να φροντίσει για εσάς, τα email σας να φεύγουν σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς.

Στατιστικά στο email marketing