Δεν υπάρχει καλύτερη χρονικά στιγμή για να μπείτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο από αυτές τις μέρες. Η αγορά για on-line αγαθά και υπηρεσίες αυξάνεται δραματικά και η τεχνογνωσία αποδέχεται καλύτερα για την ικανοποίηση των επιθυμιών και των προσδοκιών των αγοραστών.

Δίνετε έμφαση στο design, στη γραμματοσειρά, στο εικονίδιο διότι είναι 1cm πιο δεξία, και πως το πλήκτρο είναι γαλάζιο και όχι τιρκουάζ (άραγε τι χρώμα είναι αυτό, βοηθήστε με!). Τα πράγματα είναι απλα : Σκεφθήκατε να μπείτε στο μυαλό του πελάτη ; Που τα θέλει ΑΠΛΑ χωρίς πολλά πράγματα να του αποσπούν τη προσοχή ; Με ξεκάθαρες τιμές ; Με προσφορές ; Με ευκολία στα μεταφορικά και ίσως δωρεάν ; Να “πατάει” και να βρίσκει αυτό που θέλει. Να πατάει “πίσω” και να βρίσκεται εκεί που ήταν.

Το ξαναγράφουμε : Α Π Λ Α

Ωστόσο, όσο επικερδές μπορεί να είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν πρέπει να ξεχάσετε τους ήδη υφιστάμενους ανταγωνιστές οι οποίοι έχουν ξεκινήσει νωρίτερα. Γι ‘αυτό ως διαχειριστής, είναι πάντα έξυπνο εκτός απο την υλοποίηση του eshop θα πρέπει να έχουμε ένα πλάνο (αλλά και budget) για τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ που θα μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες στο κατάστημά (eshop) σας, να μετατρέψουν αυτούς τους επισκέπτες σε αξιόλογη πελατεία και τελικά να αναπτύξουν την εταιρεία σας. Ειδάλλως είναι σαν να κάνατε ένα κατάστημα και περιμένετε ένας περαστικός να περάσει απο έξω. Δεν θα πρέπει να σας μάθουν στην άλλη την άκρη της πόλης, νομού η όλης της χώρας αφού το να εξυπηρετήσετε είναι…2-3 κλίκ (προσθήκη στο καλάθι, next, checkout)

Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι μεταβαίνουν σε λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, καθίσταται επιπλέον πιεστικό για τις μάρκες να βάλουν χρήματα στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (βλ. Google). Έχοντας τις σωστές βελτιστοποιήσεις κοντά, ειδικά στις σελίδες αντικειμένων σας, γίνεται απαιτητικό για τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίζουν το κατάστημά σας και να το επιδεικνύουν σε επιτακτικά αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτο λοιπόν είναι το SEO (Search Engine Optimization). Περισσότεροι επισκέπτες σημαίνουν περισσότεροι πελάτες. Στα eshop που υλοποιούμε εγκαθιστούμε επαγγελματικό μηχανισμό για SEO (όχι free έκδοση αλλά ΔΩΡΕΑΝ για εσάς) όπου ένα άρθρο/προϊόν έχει δεκάδες σημεία ελέγχου για να σας βοηθήσει να προβληθεί τέλεια.

Καλό το SEO αλλά για να ευδοκιμήσει θέλει λίγο χρόνο. Υπάρχει ένα γρηγορότερο μέσο για τη προβολή σας αυτό μπορεί να γίνει μέσω πληρωμένων διαφημίσεων. Υπάρχουν με τις καταλλάληλες στρατηγικές, παραμέτρους, κοινό και φυσικά την εκάστοτε προσφορά που διαφημίσετε να προβληθείτε και να πετύχετε πωλήσεις. Σίγουρα βοηθάει το SEO που αναφέραμε προηγουμένως αλλά αν πληκτρολήσω “βαλίτσες ταξιδίου” θα πρέπει να εμφανίζεστε στα πρώτα αποτελέσματα αφού το κοινό αναζητεί τη προκείμενη στιγμή αυτο ακριβώς το πράγμα. Γιατί να μην εμφανίζεστε ;

Ερώτηση : Εκτός απο το budget που θα δαπανήσετε για το eshop σας, έχετε υπολογίσει χρήματα για τη μετέπειτα διαφήμιση του ;

Μια άλλη καλή τακτική που σίγουρα πρέπει να υιοθετήσετε είναι η προβολή στα social media. Δεν χρειάζεται να πουλάτε συννεχώς, αλλά να γίνεστε χρήσιμοι και μέσα απο αυτό ο επισκέπτης να αποκτήσει εμπιστοσύνη. Πριν ομως επιλέξετε τη πλατφόρμα (Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn), ελέγξτε εάν το κοινό στόχου σας το χρησιμοποιεί. Δεν θα ήταν έξυπνο να ενισχύσετε το χρόνο και τα στοιχεία σας σε αρκετούς άσχετους ιστότοπους και προβολή σε ανθρώπους που δεν τους ενδιαφέρει.

Ερώτηση : Κάνατε διαφήμιση την εβδομάδα που μας πέρασε προσεγγίζοντας το λιγότερο 10.000 πιθανούν πελάτες ; 

Έχετε μια φόρμα προσφοράς, γνωριμίας, ή κάποιο είδους δωρεάν ραντεβού αν πουλάτε υπηρεσία ; Όταν ένα άτομο συμπληρώνει μια φόρμα, σας παρέχει πραγματικά την άδεια να σας γνωρίσει και να λάβει μια προσφορά. Εκφράζει ένα ενδιαφέρον. Δεν σταματάμε όμως εκεί. Θα πρέπει να γίνει μια σειρά απο email marketing δηλαδή να λάβει ενημερωτικά emails σχετικά με αυτό που ρώτησε/ενδιαφέρθηκε.

Ερώτηση : Τι προσφορά γνωριμίας έχετε ή να το πούμε καλύτερα, τι το δελεαστικό ;

Ας υποθέσουμε ότι πουλάτε αποσκευές. Σε κάθε σελίδα αντικειμένων τσάντας του καταστήματός σας, που θα μπορούσατε να παρουσιάσετε παρελκόμενα, δείχνοντας ένα ή δύο σχέδια τσάντας εξαιρετικά υψηλών τιμών κοντά στις φωτογραφίες του κύριου αντικειμένου αλλά και συνδιαστικά προϊόντα σχετικά με αυτό. Με αυτόν τον τρόπο, οι αγοραστές μπορούν να έχουν επιπλέον επιλογές και θα μπορούσαν να αποφασίσουν ακόμη και αν θα κατευθυνθούν για τη φθηνότερη/ακριβότερη τσάντα ή κάποιο συνδιαστικό προϊόν. Για παράδειγμα μαζί με τη τσάντα προσφέρετε κάτι σχετικό πχ ένα αξεσουάρ ταξιδιού, όπως μια ετικέτα αποσκευών ή ένα στενό μαξιλάρι, που ταιριάζουν με τις αποσκευές μεταφοράς. Προσέξτε, άλλο ειναι τα σχετικά προϊόντα και άλλο τα συνδιαστικά στο συγκεκριμένο προϊόν.

Παράδειγμα όπου ένω βλέπουμε μια φωτογραφική κάμερα, μας προτείνονται ως set κάρτα αποθήκευσης και τσάντα μεταφοράς

Επίσης προσθέστε επιλογές αγοράς όπως αντικαταβολή, τράπεζα, χρήση κάρτας μέσω τράπεζας (Visa, Mastercard κ.α), Paypal, Viva Wallet ίσως ακόμη και ίσως παραλλαβή απο το κατάστημα το ίδιο. Ελέγξτε βέβαια τις εκάστοτε προμήθειες και κάντε τη στρατηγική σας διότι κάθε συναλλαγή έχει το αντίστοιχο κόστος στην αγορά και δεν την επιβαρύνεται ο πελάτης αλλά εσείς.

Έχετε ERP ; Μπορούμε να το συνδέσουμε με το eshop σας. Σύνδεση στα προϊόντα, με τις παραλλαγές (χρώμα, μέγεθος), πελατολόγιο ώστε όταν έρχεται μια παραγγελία αυτομάτων να καταχωρείται στη σειρά παραστατικού των παραγγελιών σας και μετά να κάνετε τις ανάλογες ενέργειες (πχ μετασχηματισμό, τιμολόγηση)

Ερώτηση : Ελέγχετε το απόθεμα σας ; Πώς κάνετε απογραφή ; Ποιά είναι η οικονομική εικόνα της επιχείρησης σας αυτή τη στιγμή ;

Ως ιδιοκτήτης εταιρείας κατασκευής website/eshop και υποστήριξης ηλεκτρονικού εμπορίου, οι επιθυμίες γύρω από το περιβάλλον και τη δημογραφική δράση μαζί και η διαφήμιση της επωνυμίας σας – είναι αυτό που θα σας υποστηρίξει.

Συνοψίζοντας

Search Engine Optimization ή πως θα προβληθούμε στα οργανικά αποτελέσματα της Google
Google Διαφήμιση ή πως θα εμφανιστούμε πρώτοι στα αποτελέσματα της Google
Email Marketing ή τι πρέπει να κάνουμε για μετέπειτα επικοινωνία με τον πελάτη
Κατασκεύη Eshop
ERP υλοποίηση & σύνδεση

Προηγούμενο άρθροΣτοχεύστε στη ποιότητα και όχι στη ποσότητα
Επόμενο άρθροΥψηλής ποιότητας περιεχόμενο (content) εμπλουτισμένο (rich) με δεδομένα δομής (structure) θα κυριαρχήσει στις μηχανές αναζήτησης