Όπως τα τρόφιμα και η μόδα, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις τάσεις. Νέοι, αξιόλογοι τρόποι για να τραβήξετε την προσοχή των πελατών εμφανίζονται συνεχώς και το να λαμβάνετε υπόψη ποιες μέθοδοι σχετίζονται με την επωνυμία σας είναι το κλειδί για να παραμείνετε σχετικοί στην ηλεκτρονική αγορά.

Αν και δεν λειτουργούν όλες οι μοντέρνες μέθοδοι μάρκετινγκ με κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα (και ορισμένες τάσεις είναι κλασικές και επιστρέφουν στην επικρατούσα τάση), οι πωλητές όλων των επιπέδων εμπειρίας μπορούν να επωφεληθούν από τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι τρέχουσες μανίες μπορεί να επηρεάσουν θετικά την αφοσίωση και τα έσοδα.

Influencer

Με τους παράγοντες επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να υπάρχουν μόνο τα τελευταία χρόνια, αυτή η στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πρακτικά ολοκαίνουργια. Οι influencers ή οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με μεγάλους ακόλουθους, είναι συχνά πρόθυμοι να χρησιμεύσουν ως αγωγοί μάρκετινγκ για προϊόντα στα οποία πιστεύουν — έναντι τιμήματος. Οι εγκρίσεις τους έρχονται σε αμέτρητες μορφές, από μεμονωμένες αναρτήσεις στο Instagram και επιδείξεις στο YouTube έως μια χορηγούμενη σειρά βίντεο TikTok. Η τιμολόγηση των αναρτήσεων του Influencer μπορεί να ποικίλλει πολύ και αν δεν μπορείτε να αναζητήσετε τις πρώτες πιθανές σχέσεις που σας έρχονται στο μυαλό, δοκιμάστε να ελέγξετε τους μικρο-influencers ή τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με μικρότερους αλλά και ιδιαίτερα αφοσιωμένους ακόλουθους.

Ελκυστική συσκευασία

Είναι ατυχές αλλά αληθινό: οι αγοραστές είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα αντικείμενο με ευχάριστη συσκευασία παρά ένα αντικείμενο που φαίνεται αθώο όταν φτάσει σε αυτούς. Ανεξάρτητα από την αποτελεσματικότητα ή την εφαρμογή του προϊόντος, οι καταναλωτές θέλουν τα προϊόντα που χρησιμοποιούν να φαίνονται όμορφα. Και σε έναν εξαιρετικά οπτικό πλέον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η εμφάνιση έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ. Η ελκυστικότητα ενός προϊόντος μπορεί να κάνει ή να χαλάσει την απόφαση ενός καταναλωτή να χρησιμοποιήσει τη διαφήμισή σας στο Instagram, να περιηγηθεί στην εικονική βιτρίνα σας και τελικά να κάνει μια αγορά — σε κάθε βήμα της διαδικασίας. Είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο η Glossier, μια μάρκα καλλυντικών μόνο στο διαδίκτυο, είναι τόσο επιτυχημένη. παρά την εταιρεία που παράγει τυπικά προϊόντα μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος, η μίνιμαλ «millennial pink» συσκευασία της δελεάζει ακόμη και δύσπιστους αγοραστές να δοκιμάσουν αυτά τα προϊόντα στο σπίτι.

Κωδικοί QR

Οι κωδικοί QR εξερράγησαν σε δημοτικότητα στο απόγειο της πανδημίας COVID-19, καθώς οι επιχειρήσεις αναζητούσαν τρόπους να μειώσουν τη σωματική επαφή. Όπως αποδεικνύεται, αυτοί οι μικροί κωδικοί μπορούν να χρησιμεύσουν ως ένας εύκολος τρόπος για να διατηρήσετε τους πελάτες συνδεδεμένους με την επωνυμία σας. Μπορούν να τοποθετηθούν στη συσκευασία του προϊόντος για να συνδεθούν ξανά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις έρευνες ικανοποίησης ή μια σελίδα με έκπτωση για τις επόμενες αγορές πιστών πελατών. Οι κωδικοί QR μπορούν επίσης να προστεθούν σε αυτοκόλλητα και επαγγελματικές κάρτες για να παρέχουν μια διαδρομή προς τη βιτρίνα σας για οποιονδήποτε νέο στην επωνυμία σας. Εφαρμόζοντας έξυπνα τοποθετημένους κωδικούς QR, μπορείτε να προσεγγίσετε πελάτες όπου ξοδεύουν ήδη πολύ χρόνο: τα smartphone τους.

Backlinks

Αυτή είναι μια δοκιμασμένη και αληθινή τακτική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου που ήρθε για να μείνει. Χτίζοντας συνδέσεις με άλλους ιδιοκτήτες ιστότοπων (όπως bloggers), ενδέχεται να μπορέσετε να δημιουργήσετε μια σχέση στην οποία συνδέεστε ο ένας με τους ιστότοπους του άλλου. Αυτοί οι σύνδεσμοι είναι γνωστοί στον κόσμο του μάρκετινγκ ως “backlinks” και ενισχύουν σημαντικά το SEO του ιστότοπού σας, καθώς οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης θεωρούν τους ιστότοπους με backlink ως πιο σταθερούς και νόμιμους.

Video Marketing

Αν έχετε παρατηρήσει ότι οι περισσότερες από αυτές τις τάσεις είναι άκρως οπτικές, δεν θα κάνατε λάθος. Το Διαδίκτυο είναι ένας οπτικός χώρος, όπου οι χρήστες λατρεύουν να ψυχαγωγούνται. Απλώς σκεφτείτε την αύξηση της δημοτικότητας των TikTok και Instagram Reels τον περασμένο χρόνο. Από γρήγορα κλιπ διάρκειας 10 δευτερολέπτων έως περιεχόμενο μεγάλης διάρκειας στο YouTube, το βίντεο σάς προσφέρει την ευκαιρία να επιδείξετε τις πολλές χρήσεις ενός προϊόντος, να απαντήσετε σε συχνές ερωτήσεις, να επιδείξετε τη συναρμολόγηση και πολλά άλλα με έναν ελκυστικό τρόπο που δεν θυσιάζει την προσωπικότητα της επωνυμίας σας . Και αν δεν έχετε πειστεί ακόμα, σκεφτείτε το εξής: Το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο μετά το Google. Οι χρήστες εκεί αναζητούν το περιεχόμενό σας!

Αυτές οι δημοφιλείς στρατηγικές μάρκετινγκ προσφέρουν η καθεμία την ευκαιρία να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα γύρω από την επωνυμία σας, να μετατρέψετε τους σκεπτικιστές και να δημιουργήσετε την αφοσίωση των πελατών, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησής σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποια τάση θα δοκιμάσετε πρώτα;

Προηγούμενο άρθροΤι σημαίνει “Black Friday” ;
Επόμενο άρθροΠώς να μάθετε για τους πελάτες που περιηγούνται αλλά δεν αγοράζουν τα προϊόντα σας