Για εκατομμύρια ανθρώπους, η Black Friday είναι η ώρα για να κάνετε μερικές σοβαρές προ-χριστουγεννιάτικες αγορές! Η Black Friday είναι η Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και είναι μια από τις σημαντικότερες ημέρες αγορών του έτους (στις Ηνωμένες Πολιτείες), μεταξύ 23 και 29 Νοεμβρίου.

Σε ποια πόλη των ΗΠΑ προήλθε ο όρος Black Friday;

Ο όρος «Black Friday» προέρχεται από τη Φιλαδέλφεια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η αστυνομία της Φιλαδέλφειας έπιασε τους συνωστισμένους δρόμους, γεμάτους με αυτοκινητιστές και πεζούς που κατευθύνονταν στον ποδοσφαιρικό αγώνα Στρατού-Ναυτικού. Σύμφωνα με το History.com, τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα του Philly προσπάθησαν να απομακρυνθούν από το αρνητικό όνομα και να το αποκαλέσουν “Big Friday”, αλλά το rebranding δεν έμεινε.

Με μια μη λιανική έννοια, περιγράφει επίσης μια χρηματοπιστωτική κρίση του 1869: μια καταστροφή στο χρηματιστήριο που ξεκίνησε από θεατές χρυσού που προσπάθησαν και απέτυχαν να στριμώξουν την αγορά χρυσού, προκαλώντας την κατάρρευση της αγοράς και την κατακόρυφη πτώση των αποθεμάτων.

Γιατί λέγεται Black Friday;

Ο όρος «Black Friday» (με την έννοια του λιανικού εμπορίου) επινοήθηκε τη δεκαετία του 1960 για να σηματοδοτήσει την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών. Το “μαύρο” αναφέρεται σε καταστήματα που μετακινούνται από το “κόκκινο” στο “μαύρο”, όταν (τότε) τα λογιστικά αρχεία τηρούνταν με το χέρι, και το κόκκινο μελάνι έδειχνε ζημία και το μαύρο κέρδος.

Γιατί η Black Friday έγινε τόσο δημοφιλής;

Καθώς οι έμποροι λιανικής άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι μπορούσαν να προσελκύσουν μεγάλα πλήθη με έκπτωση των τιμών, η Black Friday έγινε η μέρα για ψώνια, ακόμη καλύτερη από αυτές τις χριστουγεννιάτικες εκπτώσεις της τελευταίας στιγμής. Μερικοί λιανοπωλητές βάζουν τα προϊόντα τους προς πώληση το πρωί της Ημέρας των Ευχαριστιών ή στέλνουν ηλεκτρονικές προσφορές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους καταναλωτές ημέρες ή εβδομάδες πριν από το πραγματικό γεγονός. Τα είδη με τις περισσότερες αγορές είναι τα ηλεκτρονικά είδη και τα δημοφιλή παιχνίδια, καθώς αυτά μπορεί να έχουν τις πιο δραστικές εκπτώσεις. Ωστόσο, οι μεγάλες πωλήσεις συνεπάγονται μείωση των τιμών σε οτιδήποτε, από έπιπλα σπιτιού μέχρι ρούχα.

Μερικά Στατιστικά

Με τα χρόνια, η Black Friday και η Cyber ​​Monday συναγωνίζονται για την κυριαρχία. Το 2020, η Cyber ​​Monday ήταν η κορυφαία ημέρα που σχεδίαζαν να ψωνίσουν οι καταναλωτές, με το 30% να λέει ότι σχεδίαζε να ψωνίσει εκπτώσεις της Cyber ​​Monday, σε σύγκριση με το 24% που έλεγε ότι σχεδίαζε να ψωνίσει τη Black Friday.

Το 2020, το Σαββατοκύριακο της Ημέρας των Ευχαριστιών προσέλκυσε 186,4 εκατομμύρια αγοραστές στις ΗΠΑ. Αυτό ήταν μειωμένο κατά 1,7% από το 2019, όταν το ίδιο Σαββατοκύριακο συγκέντρωσε 189,6 εκατομμύρια αγοραστές στις ΗΠΑ. Το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών συγκέντρωσε 165,8 εκατομμύρια αγοραστές το 2018 και 174,6 εκατομμύρια το 2017.

Κατά τη διάρκεια του πενθήμερου Σαββατοκύριακου των Ευχαριστιών 2020, οι αγοραστές ξόδεψαν κατά μέσο όρο 311,75 $ σε αγορές διακοπών. Αυτό είναι χαμηλότερο από το μέσο όρο του 2019 που ήταν 361,80 $, αλλά στο ίδιο επίπεδο με το μέσο όρο του 2018 που ήταν 313,29 $.

Η Black Friday 2020 (Ημέρα των Ευχαριστιών συν Black Friday) συγκέντρωσε 14,13 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαδικτυακές πωλήσεις. Αυτό είναι 9,03 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν τη Black Friday και 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την Ημέρα των Ευχαριστιών. Πρόκειται για αύξηση 19% σε σχέση με το 2019.

Η Black Friday 2019 (Ημέρα των Ευχαριστιών συν Black Friday) συγκέντρωσε 11,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαδικτυακές πωλήσεις. Αυτό είναι 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν τη Black Friday και 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την Ημέρα των Ευχαριστιών. Πρόκειται για αύξηση 20,2% σε σχέση με το 2108.

Η Black Friday 2018 (Ημέρα των Ευχαριστιών συν Black Friday) συγκέντρωσε 9,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαδικτυακές πωλήσεις. Αυτό είναι 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν τη Black Friday και 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την Ημέρα των Ευχαριστιών. Πρόκειται για αύξηση 19,7% σε σχέση με το 2017

Η Black Friday 2017 (Ημέρα των Ευχαριστιών συν Black Friday) συγκέντρωσε 7,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαδικτυακές πωλήσεις. Αυτό είναι 5,03 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν τη Black Friday και 2,87 δισεκατομμύρια δολάρια για την Ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτό το επίπεδο δαπανών έχει αυξηθεί κατά 17,9% από το 2016.

Black Friday online και κανονικά καταστήματα

Το 2020 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τις ηλεκτρονικές αγορές: 100 εκατομμύρια καταναλωτές έκαναν αγορές μέσω Διαδικτύου (αύξηση 8% σε ετήσια βάση). Εν τω μεταξύ, σημειώθηκε τεράστια πτώση στις προσωπικές αγορές της Black Friday — 58,7 εκατομμύρια κυκλοφόρησαν στα καταστήματα τη Black Friday (μείωση 37% σε ετήσια βάση). Την Ημέρα των Ευχαριστιών, η πτώση των προσωπικών αγορών ήταν ακόμη πιο έντονη, λόγω του κλειστού των μεγάλων λιανοπωλητών — η κίνηση στα πόδια μειώθηκε κατά 55% σε ετήσια βάση (2020 έναντι 2019).

Ο ενθουσιασμός για online αγορές δεν είναι κάτι καινούργιο. Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου της Black Friday 2019, έγιναν περισσότερες αγορές μέσω Διαδικτύου από ό,τι στα καταστήματα: Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, 142,2 εκατομμύρια έκαναν αγορές μέσω Διαδικτύου, ενώ 124 εκατομμύρια έκαναν αγορές στα καταστήματα. Συγκεκριμένα, τη Black Friday, 84,2 εκατομμύρια έκαναν αγορές από καταστήματα, ενώ 93,2 εκατομμύρια έκαναν online αγορές.

Το 2020 ορίστηκε επίσης από πρώιμες αγορές, χάρη στους λιανοπωλητές που ξεκίνησαν τις εκπτώσεις της Black Friday εβδομάδες νωρίτερα: οι αγοραστές με έκπτωση 52% εκμεταλλεύτηκαν τις πρώιμες προσφορές και, από αυτήν την ομάδα, το 38% δήλωσε ότι έκανε αγορές για διακοπές την εβδομάδα πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών.

(Πηγή: Δεδομένα NRF 2020)

Προηγούμενο άρθρο[16-18/06/2021] Παρακολουθήσαμε το Social Fresh 2021
Επόμενο άρθρο5 τάσεις marketing για τους ιδιοκτήτες eshop