Οι ιστότοποι μοιάζουν πολύ με τα φυτά. Χρειάζονται νερό (επισκεψιμότητα) και φως του ήλιου (χρήστες) για να αναπτυχθούν, αλλά χρειάζονται επίσης τακτικό έλεγχο και συντήρηση για να παραμείνουν υγιείς. Ακριβώς όπως δεν θα αφήνατε τα φυτά σας αφύλακτα για εβδομάδες κάθε φορά, έτσι δεν πρέπει να παραμελείτε ούτε τον ιστότοπό σας.

Απαιτούνται καθημερινοί έλεγχοι και ενημερώσεις για τη βέλτιστη λειτουργία του ιστοτόπου σας. Και όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα φυτά, αν παραμελήσετε τον ιστότοπό σας, τελικά θα μαραθεί και θα πεθάνει. Επομένως, μην το αφήσετε να συμβεί αυτό – δώστε στην ιστοσελίδα σας τη φροντίδα και την προσοχή που χρειάζεται για να ευδοκιμήσει!

Γράφει ο Γιώργος Μπρακόπουλος (Προγραμματιστής Αναλυτής – MSc.)

Γιατί ένας δικτυακός τόπος χρειάζεται υποστήριξη

  • Οι ιστότοποι χρειάζονται υποστήριξη για διάφορους λόγους:
  • Για να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπος είναι προσβάσιμος σε όλους
  • Για να εξασφαλιστεί ότι ο δικτυακός τόπος είναι εύχρηστος
  • Για να εξασφαλιστεί ότι ο δικτυακός τόπος είναι ενημερωμένος
  • Για να εξασφαλιστεί ότι ο δικτυακός τόπος είναι ασφαλής
  • Για να εξασφαλιστεί ότι ο δικτυακός τόπος συμμορφώνεται με τους σχετικούς κανονισμούς

Η σημασία του καθημερινού ελέγχου

Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ένας ιστότοπος λειτουργεί σωστά, είναι σημαντικό να πραγματοποιείται καθημερινός έλεγχος. Ο έλεγχος αυτός μπορεί να πραγματοποιηθεί χειροκίνητα ή με τη χρήση ενός αυτοματοποιημένου συστήματος. Υπάρχουν πολλά οφέλη από την εκτέλεση ενός καθημερινού ελέγχου, όπως:

1. Έγκαιρη πρόληψη πιθανών προβλημάτων
2. Αποφυγή διακοπών λειτουργίας του δικτυακού τόπου
3. Μείωση της ανάγκης για υποστήριξη πελατών
4. Βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών

Με τον καθημερινό έλεγχο ενός ιστότοπου, οι επιχειρήσεις μπορούν να αποφύγουν πολλά πιθανά προβλήματα. Αυτοί οι έλεγχοι μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήματα στις επιχειρήσεις μακροπρόθεσμα.

Γιατί απαιτούνται ενημερώσεις

Είναι σημαντικό να διατηρείτε έναν ιστότοπο ενημερωμένο για διάφορους λόγους:

  • Για να διασφαλιστεί ότι η ασφάλεια του ιστότοπου είναι ενημερωμένη και προστατευμένη από τυχόν νέες απειλές.
  • Για να διατηρηθεί η συμβατότητα με οποιοδήποτε νέο λογισμικό ή υλικό που μπορεί να κυκλοφορήσει
  • Για να βελτιωθεί η απόδοση του δικτυακού τόπου και να διορθωθούν τυχόν σφάλματα ή σφάλματα.
  • Για να προστεθούν νέα χαρακτηριστικά ή λειτουργίες στον ιστότοπο
  • Να διατηρείται το περιεχόμενο του ιστότοπου φρέσκο και σχετικό

Τα οφέλη της ομάδας υποστήριξης

Υπάρχουν πολλά οφέλη από την ύπαρξη ομάδας υποστήριξης για τον ιστότοπό σας. Μια ομάδα υποστήριξης μπορεί να σας βοηθήσει με τεχνικά ζητήματα, να απαντήσει σε ερωτήσεις χρηστών και να παρέχει πολύτιμα σχόλια. Η ύπαρξη μιας ομάδας υποστήριξης μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του ιστότοπού σας.

Πώς μια ομάδα υποστήριξης μπορεί να βελτιώσει τον ιστότοπό σας

Ένας δικτυακός τόπος είναι μια συλλογή ιστοσελίδων στις οποίες η πρόσβαση γίνεται συνήθως μέσω του διαδικτύου. Ένας δικτυακός τόπος μπορεί να δημιουργηθεί και να συντηρείται από ένα άτομο, μια ομάδα ή έναν οργανισμό για να εξυπηρετεί διάφορους σκοπούς. Οι δικτυακοί τόποι είναι συνήθως αφιερωμένοι σε ένα συγκεκριμένο θέμα ή σκοπό, όπως ειδήσεις, εκπαίδευση, εμπόριο, ψυχαγωγία ή κοινωνική δικτύωση.

Ενώ οι περισσότεροι ιστότοποι είναι ιστότοποι που βασίζονται σε πληροφορίες και παρέχουν στους χρήστες περιεχόμενο για ανάγνωση ή προβολή, πολλοί ιστότοποι προσφέρουν επίσης διαδραστικά χαρακτηριστικά, όπως φόρουμ, δημοσκοπήσεις και φόρμες επικοινωνίας. Αυτά τα χαρακτηριστικά επιτρέπουν στους χρήστες να συμμετέχουν ενεργά στην εμπειρία του ιστότοπου.

Για να είναι επιτυχημένος ένας δικτυακός τόπος, πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένος και να συντηρείται καλά. Μια ομάδα υποστήριξης μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση του ιστότοπού σας με διάφορους τρόπους:

-Μπορούν να παρέχουν καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο σχεδιασμού και δόμησης του ιστότοπού σας, ώστε να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη.
-Μπορούν να βοηθήσουν στη δοκιμή και την αντιμετώπιση προβλημάτων του ιστότοπού σας πριν και μετά την έναρξη λειτουργίας.
-Μπορούν να παρακολουθούν τον ιστότοπό σας για τεχνικά ζητήματα και να παρέχουν συστάσεις σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισής τους.
-Μπορούν να εντοπίσουν ευκαιρίες βελτίωσης και να προτείνουν αλλαγές που θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη συνολική απόδοση του ιστότοπού σας.

Η διαφορά μεταξύ μιας ομάδας υποστήριξης και μιας ομάδας ανάπτυξης

Η κύρια διαφορά μεταξύ μιας ομάδας υποστήριξης και μιας ομάδας ανάπτυξης είναι ότι η ομάδα υποστήριξης προσφέρει άμεση βοήθεια στους πελάτες, ενώ η ομάδα ανάπτυξης εργάζεται για τη βελτίωση του ίδιου του προϊόντος.

Μια ομάδα υποστήριξης βοηθάει τους χρήστες σε οποιαδήποτε τεχνικά ή μη τεχνικά ζητήματα που μπορεί να έχουν. Συνεργάζονται άμεσα με τους πελάτες για να τους βοηθήσουν να λύσουν προβλήματα, να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να δώσουν συμβουλές.

Μια ομάδα ανάπτυξης, από την άλλη πλευρά, εργάζεται για την κατασκευή και τη βελτίωση του προϊόντος. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την προσθήκη νέων χαρακτηριστικών, τη διόρθωση σφαλμάτων και τη βελτίωση της απόδοσης. Οι ομάδες ανάπτυξης συνήθως δεν εμπλέκονται στην άμεση παροχή βοήθειας στους πελάτες.

Γιατί θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο πρόσληψης ομάδας υποστήριξης

Καθώς ο ιστότοπός σας αναπτύσσεται, ίσως αρχίσετε να παρατηρείτε ότι ορισμένες περιοχές του ιστότοπού σας χρειάζονται περισσότερη προσοχή από άλλες. Για παράδειγμα, μπορεί να διαπιστώσετε ότι ξοδεύετε περισσότερο χρόνο στην υποστήριξη πελατών παρά στην ανάπτυξη νέων λειτουργιών. Ή, μπορεί να παρατηρήσετε ότι το ιστολόγιό σας έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από τις σελίδες των προϊόντων σας.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να προσλάβετε μια ομάδα υποστήριξης. Πρώτον, μπορεί να απελευθερώσει τον χρόνο σας, ώστε να μπορείτε να επικεντρωθείτε σε άλλες πτυχές της επιχείρησής σας. Δεύτερον, μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας του ιστότοπού σας, διασφαλίζοντας ότι όλες οι περιοχές είναι καλά συντηρημένες. Τρίτον, μπορεί να προσφέρει ηρεμία τόσο σε εσάς όσο και στους πελάτες σας, γνωρίζοντας ότι υπάρχει κάποιος διαθέσιμος να βοηθήσει εάν κάτι πάει στραβά.

Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου αν αποφασίσετε να προσλάβετε μια ομάδα υποστήριξης. Πρώτον, βεβαιωθείτε ότι βρίσκετε μια ομάδα που ταιριάζει καλά στον ιστότοπό σας. Δεύτερον, φροντίστε να θέσετε σαφείς προσδοκίες στην ομάδα, ώστε να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει και πώς πρέπει να το κάνει. Τέλος, φροντίστε να παραμείνετε οργανωμένοι και να παρακολουθείτε όλες τις διάφορες εργασίες που πρέπει να γίνουν, ώστε να μην ξεφύγει τίποτα από τα κενά.

Πώς μια ομάδα υποστήριξης μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή σας

Κανένας ιστότοπος δεν είναι τέλειος. Πάντα θα υπάρχουν προβλήματα, είτε πρόκειται για ένα χρήστη που κάνει λάθος σε κάτι είτε για έναν διακομιστή που πέφτει. Μια ομάδα υποστήριξης είναι εκεί για να βοηθήσει εσάς και τους επισκέπτες του ιστοτόπου σας όταν κάτι πάει στραβά.

Μια ομάδα υποστήριξης μπορεί να πάρει πολλές μορφές, από ένα μόνο άτομο που χειρίζεται όλες τις ερωτήσεις μέχρι μια μεγάλη ομάδα με διαφορετικές ειδικότητες. Υπάρχουν επίσης διαφορετικοί τύποι υποστήριξης, από την τεχνική υποστήριξη έως την εξυπηρέτηση πελατών. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφασίσετε τι είδους υποστήριξη χρειάζεστε είναι να καταλάβετε τι χρειάζονται οι χρήστες του ιστοτόπου σας και ποιοι είναι οι επιχειρηματικοί σας στόχοι.

Ένα από τα πλεονεκτήματα της ύπαρξης μιας ομάδας υποστήριξης είναι ότι μπορείτε να απαλλαγείτε από μέρος της εργασίας από την ομάδα ανάπτυξης. Εκείνοι μπορούν να επικεντρωθούν στη δημιουργία νέων χαρακτηριστικών και στη διόρθωση σφαλμάτων, ενώ η ομάδα υποστήριξης φροντίζει για όλα τα υπόλοιπα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας του ιστότοπού σας και να διατηρήσει την ομάδα ανάπτυξης φρέσκια.

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των ποσοστών διατήρησης των πελατών σας. Εάν οι χρήστες γνωρίζουν ότι μπορούν να βασιστούν σε εσάς για να τους βοηθήσετε όταν το χρειάζονται, είναι πιο πιθανό να παραμείνουν κοντά σας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου οι πελάτες μπορεί να διστάζουν να κάνουν μια αγορά αν δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει κάποιος εκεί για να τους βοηθήσει αν κάτι πάει στραβά.

Η ύπαρξη ομάδας υποστήριξης μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να συγκεντρώσετε σχόλια σχετικά με τον ιστότοπο και τα προϊόντα σας. Οι πελάτες θα έχουν αναπόφευκτα προτάσεις για το πώς μπορείτε να βελτιωθείτε, και μια καλή ομάδα υποστήριξης θα είναι σε θέση να τις προωθήσει στους κατάλληλους ανθρώπους. Αυτή η ανατροφοδότηση μπορεί να είναι ανεκτίμητη για να γίνει ο ιστότοπός σας καλύτερος για όλους τους εμπλεκόμενους.

Συνολικά, η ύπαρξη μιας ομάδας υποστήριξης σας δίνει την ευκαιρία να παρέχετε καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες σας και να απαλλάξετε την ομάδα ανάπτυξης από κάποια εργασία. Αν έχετε τους πόρους, αξίζει σίγουρα να το σκεφτείτε.

Μπορούμε να βοηθήσουμε στη τεχνική υποστήριξη της ιστοσελίδας / eshop της επιχείρησης σας

Προηγούμενο άρθροΕκλογές & Ηλεκτρονική ψηφοφορία – Πώς θα ήταν ένα μέλλον που θα χρησιμοποιούσε μόνο διαδικτυακές ψηφοφορίες;
Επόμενο άρθροΓιατί το τοπικό seo είναι σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις