Η’ με άλλα λόγια, πως μπορούμε να μετατρέψουμε περισσότερους επισκέπτες της ιστοσελίδας/eshop μας, σε πελάτες-ενδιαφερομένους και συνεπώς αύξηση των πωλήσεων.

Απλό παράδειγμα

ΠΕΛΑΤΗΣ : Eshop Ενδυμάτων
ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ 30 ημερών : 58.523
Μ.Ο. ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ : 0.78%
ΑΓΟΡΕΣ : 458
Μ.Ο. ΑΓΟΡΑΣ : 75 €
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΤΖΙΡΟΣ : 34.350 € 

Ένα μήνα μετά
ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ 30 ημερών : 56.851
Μ.Ο. ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ : 1.55%
ΑΓΟΡΕΣ : 884
Μ.Ο. ΑΓΟΡΑΣ : 63 €
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΤΖΙΡΟΣ : 55.692 €

Όπως βλέπετε ενώ οι επισκέπτες είναι σχεδόν ίσοι τις 2 περιόδους, ενω ακόμη και με πτώση του μέσο όρου της αγοράς απο 75€ στα 63€ (-16%) ο τζίρος αυξήθηκε +62%


Στο άρθρο αυτό θα δούμε :

  • Τι είναι η βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπών;
  • Βασικά οφέλη της βελτιστοποίησης ποσοστού μετατροπής
  • Πώς να υπολογίσετε το ποσοστό μετατροπών
  • Τι θεωρείται «καλό» ποσοστό μετατροπών
  • Τι είναι η διαδικασία CRO;
  • Στοιχεία του επιτυχημένου CRO
  • Πώς να μετρήσετε το ποσοστό μετατροπής
  • Βέλτιστες πρακτικές βελτιστοποίησης ποσοστού μετατροπής – Λειτουργούν;
  • Πώς να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών σας

Τι είναι η βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπών;

Η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπών είναι η συστηματική διαδικασία αύξησης του ποσοστού των επισκεπτών χρηστών που πραγματοποιούν μια συγκεκριμένη ενέργεια στον ιστότοπό σας, στα κοινωνικά κανάλια ή σε άλλες διαδικτυακές καμπάνιες μάρκετινγκ.

Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας, πλοήγηση στον ιστότοπό σας και, τελικά, πραγματοποίηση ενεργειών που οδηγούν σε δυνητικούς πελάτες και έσοδα για την επιχείρησή σας.

Παραδείγματα μετατροπών

Οι μετατροπές είναι το αποτέλεσμα των χρηστών που λαμβάνουν την επιθυμητή ενέργεια στον ιστότοπό σας ή στην καμπάνια μάρκετινγκ.

Αυτές οι ενέργειες μπορούν να περιλαμβάνουν:

  • Αγορά προϊόντος.
  • Εγγραφή για δωρεάν δοκιμή.
  • Προσθήκη προϊόντος στο καλάθι τους.
  • Συμπληρώνοντας μια φόρμα επικοινωνίας.
  • Κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο.
  • Λήψη ενός στοιχείου περιεχομένου (όπως ένα ebook).
  • Εγγραφή για υπηρεσία.
  • Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο σας.

Τελικά, μια μετατροπή μπορεί να είναι οποιαδήποτε ενέργεια θέλετε να κάνει ένας χρήστης με αποτέλεσμα να συλλέξετε τις πληροφορίες του, να πραγματοποιήσετε μια πώληση ή να αποκτήσετε μια άλλη εικόνα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τις καμπάνιες σας.


Βασικά οφέλη της βελτιστοποίησης ποσοστού μετατροπής

Η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπών προσφέρει μοναδικά οφέλη όσον αφορά το SEO.

Μερικά από τα οφέλη του CRO περιλαμβάνουν:

Αυξημένη αφοσίωση χρηστών
Η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπών λειτουργεί για τη βελτιστοποίηση του ιστότοπου και των καμπανιών σας για καλύτερη αφοσίωση και, τελικά, μετατροπές.

Η αύξηση των μετρήσεων αφοσίωσης μπορεί να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση των καμπανιών σας και τι προσελκύει τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό σας.

Καλύτερη απόδοση επένδυσης

Το CRO οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών, που σημαίνει ότι κερδίζετε περισσότερα χρήματα/πωλήσεις.

Πολύτιμες πληροφορίες χρήστη

Η διαδικασία CRO απαιτεί από εσάς να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας, το οποίο θα βελτιώσει συνολικά τις προσπάθειες μάρκετινγκ και το περιεχόμενό σας.

Θα είστε καλύτερα προετοιμασμένοι να προσεγγίσετε τους σωστούς τύπους πελατών με τα σωστά μηνύματα την κατάλληλη στιγμή.

Βελτιωμένη εμπιστοσύνη πελατών

Πολλές ενέργειες απαιτούν από τους χρήστες να παρέχουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους (διεύθυνση email, όνομα, αριθμό τηλεφώνου κ.λπ.) σε αντάλλαγμα για περιεχόμενο ή πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες σας.

Επεκτασιμότητα

Μπορεί να έχετε μια πεπερασμένη ομάδα προοπτικών που μπορείτε να αξιοποιήσετε, αλλά το CRO σας επιτρέπει να αξιοποιήσετε στο έπακρο το υπάρχον κοινό σας (διαβάστε: επισκεψιμότητα) για να προσελκύσετε νέους πελάτες.


Πώς να υπολογίσετε το ποσοστό μετατροπών

Το ποσοστό μετατροπής υπολογίζεται διαιρώντας τον αριθμό των μετατροπών με τον συνολικό αριθμό των χρηστών ή των επισκεπτών του ιστότοπου, πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό αυτό με 100 για να δημιουργήσει ένα ποσοστό.

Για παράδειγμα, εάν ο ιστότοπός σας δημιούργησε 20 συμπληρώματα φόρμας επικοινωνίας σε 1000 επισκέπτες σε ένα μήνα, το ποσοστό μετατροπής σας θα είναι: 20/1000 = 0,02 x 100 = 2%.

Ο υπολογισμός του ποσοστού μετατροπών σάς δίνει τη δυνατότητα να ορίσετε ένα σημείο αναφοράς για την απόδοση της ιστοσελίδας ή της καμπάνιας σας.

Αυτό σημαίνει ότι τυχόν αλλαγές που κάνετε και τα αντίστοιχα αποτελέσματα που δημιουργείτε μπορούν να μετρηθούν έναντι του αρχικού ποσοστού μετατροπής.


Τι θεωρείται «καλό» ποσοστό μετατροπών

Δεν υπάρχει ενιαίο, καθολικό σχήμα που να χαρακτηρίζεται ως «καλό» ποσοστό μετατροπής. Αυτό που θεωρείται ακόμη ως «μέσο» ποσοστό μετατροπών ποικίλλει μεταξύ κλάδων, θέσεων, καμπανιών, συγκεκριμένων στόχων μετατροπής και όχι μόνο.

Ο γενικός μέσος όρος κυμαίνεται μεταξύ 1% και 4% αλλά μπορεί να εξαρτηθεί και απο διάφορους παράγοντος (πχ εντατική προσφορά, περίοδος έκπτωσης, αναγνωρισιμότητα brand κλπ.)


Τι είναι η διαδικασία CRO;

Η βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπών είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης του ιστότοπού σας, της σελίδας προορισμού ή της καμπάνιας μάρκετινγκ για τη βελτίωση της πιθανότητας ενός χρήστη να λάβει την επιθυμητή ενέργεια.

Η βασική διαδικασία του CRO έχει ως εξής:

Έρευνα κοινού

Εξετάζοντας το κοινό σας και ψάχνοντας στο παρελθόν αναλυτικά στοιχεία συμπεριφοράς πελατών για να καταλάβετε τι ενδιαφέρονται οι χρήστες, τι δυσκολεύονται και πώς αλληλεπιδρούν με την επωνυμία σας.

Βελτιστοποίηση

Χρήση των πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν κατά την έρευνα κοινού για τη βελτιστοποίηση των καμπανιών ή των ιστοσελίδων σας για μετατροπές.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη σύνταξη πιο συναρπαστικού αντιγράφου ιστού, την προσθήκη δελεαστικών παρότρυνσης για δράση, τον επανασχεδιασμό του ιστότοπού σας για καλύτερη εμπειρία χρήστη (UX) ή κατάργηση άλλων σημείων συμφόρησης από τη διοχέτευση πωλήσεων.

Μέτρηση

Χρησιμοποιήστε λογισμικό ανάλυσης (όπως το Google Analytics) για να μετρήσετε την επιτυχία των καμπανιών σας. Δημιουργήστε στόχους για την παρακολούθηση μετατροπών και, στη συνέχεια, υπολογίστε το ποσοστό μετατροπών συγκρίνοντάς το με τους συνολικούς αριθμούς επισκεψιμότητας.

Συνεχιζόμενες προσαρμογές

Παρακολουθήστε τα αναλυτικά σας στοιχεία για να παρακολουθείτε την επιτυχία (ή την αποτυχία) των καμπανιών ή των ιστοσελίδων σας. Κάντε προσαρμογές όπως απαιτείται για να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών σας.


Στοιχεία του επιτυχημένου CRO

Το CRO είναι μια ολοκληρωμένη διαδικασία που περιλαμβάνει μια ποικιλία στοιχείων, από το σχεδιασμό της σελίδας προορισμού σας έως τις φόρμες επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε.

Ταχύτητα ιστότοπου

Η γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης ιστότοπου αποτελεί ουσιαστικό μέρος κάθε βελτιστοποιημένης ιστοσελίδας μηχανών αναζήτησης και αποτελεί επίσης στοιχείο του CRO. Όσο περισσότερο χρειάζεται για να φορτώσει ο ιστότοπός σας, τόσο πιο πιθανό είναι οι χρήστες να εγκαταλείψουν και να μεταβούν σε έναν άλλο ιστότοπο.

Πρόσκληση σε δράση

Η παρότρυνση για δράση είναι μια συχνά σύντομη, συνοπτική έκκληση προς τους χρήστες να προβούν σε κάποια ενέργεια στον ιστότοπό σας. Οι πιο συχνά εμφανιζόμενες φράσεις είναι “Επικοινωνήστε μαζί μας”, “Αγορά τώρα” και “Εργασία μαζί μας”, αλλά σίγουρα μπορείτε να γίνετε πολύ πιο δημιουργικοί.

Πλοήγηση

Η δομή του ιστότοπού σας θα πρέπει να δημιουργηθεί με πρωταρχικό στόχο να διευκολύνει την πλοήγηση του ιστότοπού σας. Αυτή η δομή αποτελείται συνήθως από μια διάταξη όπου οι σελίδες σας υπάρχουν στον ιστότοπό σας και πώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους

Οι περισσότεροι ιστότοποι υιοθετούν μια ιεραρχική δομή ιστότοπου, με τις πιο σημαντικές σελίδες να υπάρχουν στο κύριο μενού και τις υποσελίδες στο αναπτυσσόμενο μενού. Στην ιδανική περίπτωση, οι ιστοσελίδες σας δεν θα πρέπει να «θαμμένες» περισσότερα από 3 κλικ μακριά από την αρχική σελίδα.

Σκεφτείτε πώς ένας τυπικός χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί στον ιστότοπό σας. Ακόμα καλύτερα, θα πρέπει να δείτε μια αναλυτική αναφορά περιεχομένου του ιστότοπού σας για να δείτε πώς ταξιδεύουν οι χρήστες από τη μία σελίδα στην άλλη.

Ακολουθούν μερικές βέλτιστες πρακτικές CRO για τη χρήση εντύπων επικοινωνίας:

Όσο λιγότερα είναι τα πεδία, τόσο καλύτερα (συνήθως). Τουλάχιστον, θα πρέπει να συλλέγετε πληροφορίες που σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε εγκαίρως τους δυνητικούς πελάτες. Το σχέδιο έχει σημασία. Οι όμορφες φόρμες συνήθως ισοδυναμούν με μια καλύτερη εμπειρία χρήστη. Κάντε το κείμενό σας ευανάγνωστο, χρησιμοποιήστε σταθερό στυλ και βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να κάνετε κλικ στο κουμπί υποβολής.

Εξετάστε το απόρρητο των πελατών. Με την εισαγωγή του GDPR και άλλων νόμων περί απορρήτου των καταναλωτών, καθίσταται όλο και πιο σημαντικό να ενημερώνετε τους χρήστες πώς θα συλλέγονται και θα χρησιμοποιούνται οι πληροφορίες τους. Θα πρέπει πάντα να συμπεριλαμβάνετε μια αποποίηση ευθυνών που αναφέρει σε ποιον χρήστη εγγράφονται, πώς θα έρθετε σε επαφή μαζί τους και εάν μπορούν να διαγραφούν ανά πάσα στιγμή.


Πώς να μετρήσετε το ποσοστό μετατροπής

Υπάρχουν ορισμένα ποσοτικά εργαλεία που σας επιτρέπουν να συλλέγετε δεδομένα για την παρακολούθηση μετατροπών στον ιστότοπό σας. Αυτά περιλαμβάνουν γενικά εργαλεία ανάλυσης όπως το Google Analytics, εργαλεία χαρτών θερμότητας ιστότοπου όπως το Hotjar, εργαλεία διοχέτευσης πωλήσεων, εργαλεία ανάλυσης φόρμας επικοινωνίας και άλλα.

Βασικά, οποιοδήποτε εργαλείο που σας επιτρέπει: 1) να παρακολουθείτε μετατροπές ή ολοκληρώσεις στόχων και 2) να βλέπετε δεδομένα επισκεψιμότητας ιστότοπου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον υπολογισμό των ποσοστών μετατροπής.

Μετρώντας το ποσοστό μετατροπών, θα έχετε δεδομένα σχετικά με την απόδοση του ιστοτόπου σας στο παρελθόν και την απόδοσή του τώρα.


Βέλτιστες πρακτικές βελτιστοποίησης ποσοστού μετατροπής – Λειτουργούν;

Οι βέλτιστες πρακτικές CRO είναι, εξ ορισμού, πρακτικές που έχουν λειτουργήσει για επιχειρήσεις στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι οι γρήγορες «παραβιάσεις» του CRO ενδέχεται να μην ισχύουν απαραίτητα για την επιχείρησή σας, ούτε να σχετίζονται με τις επιχειρήσεις στη σύγχρονη εποχή.

Έχοντας αυτό κατά νου, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προσεκτικοί να υιοθετήσουν τυχόν βέλτιστες πρακτικές CRO χωρίς κατάλληλη μέτρηση και σε βάθος κατανόηση του δικού τους κοινού-στόχου.

Για παράδειγμα, είναι μια κοινή πεποίθηση ότι μερικές απλές τροποποιήσεις είναι το μόνο που χρειάζεται για τη βελτίωση των μετατροπών. Αυτές οι «συμβουλές» συχνά περιλαμβάνουν:

  • Τίτλοι δοκιμών A / B.
  • Αλλαγή του χρώματος των CTA.
  • Συμπεριλαμβάνονται φόρμες επικοινωνίας σε κάθε σελίδα.
  • Πάντα προσθέτοντας μαρτυρίες πελατών.
  • Προσφέροντας εκπτώσεις.
  • Ακριβώς επειδή κάτι λειτούργησε για μια επιχείρηση δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει για τη δική σας.

Πώς να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών σας

Το κλειδί για τη βελτίωση του ποσοστού μετατροπών σας με την πάροδο του χρόνου είναι να παρακολουθείτε προσεκτικά τα δεδομένα συμπεριφοράς των πελατών σας και να παρακολουθείτε τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με τον ιστότοπό σας.

Εργαλεία όπως το Google Analytics μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μέτρηση των ολοκληρώσεων στόχων, των αριθμών επισκεψιμότητας, της αφοσίωσης των χρηστών και άλλων.

Αυτό που λειτουργεί για την επιχείρησή σας θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές του κοινού-στόχου σας, τις προσφορές που προωθείτε, τη διάταξη του ιστότοπού σας και πολλά άλλα.

Έχοντας αυτό κατά νου, αξίζει ακόμη να εξετάσουμε συμβουλές βελτιστοποίησης ποσοστού μετατροπών για να βελτιώσετε τον ιστότοπό σας με την πάροδο του χρόνου.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών UX, τον έλεγχο A / B για προσαρμογές CRO, τη σύνταξη καλύτερων αντιγράφων πωλήσεων ή τη βελτίωση των CTA σας για καλύτερες μετατροπές.

Προηγούμενο άρθροΈνα μάθημα μάρκετινγκ που έμαθα από τον 7χρονο ανηψιό μου
Επόμενο άρθροΕγκατάλειψη καλαθιού – Γιατί οι επισκέπτες δεν μετατρέπονται σε πελάτες ;