Οι τεχνολογικοί γίγαντες θα πρέπει να μοιραστούν περισσότερες πληροφορίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με μια ενημέρωση του Κώδικα Πρακτικής για την Παραπληροφόρηση.

Η Google, η Meta, η TikTok και άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες φέρεται να συμφωνούν σε αναθεωρήσεις του κώδικα κατά της παραπληροφόρησης της ΕΕ, με τις οποίες οι εταιρείες θα μοιράζονται περισσότερες πληροφορίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μια εμπιστευτική έκθεση που ελήφθη από τους Financial Times περιλαμβάνει τις λεπτομέρειες ενός ενημερωμένου κώδικα πρακτικής που έχουν υπογράψει ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο.

Ο «Κώδικας Πρακτικής για την Παραπληροφόρηση» είναι μια εθελοντική συμφωνία για τήρηση ενός συνόλου προτύπων αυτορρύθμισης για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Ιδρύθηκε το 2018 και περιλαμβάνει τις Google, Meta, TikTok, Twitter, Microsoft και Mozilla.

Ο κώδικας έχει τροποποιηθεί αρκετές φορές από την εισαγωγή του, αν και αυτή η τελευταία αναθεώρηση αναβαθμίζει την πρόβλεψη για τους υπογράφοντες όσον αφορά το πόσες πληροφορίες καλούνται να αποκαλύψουν.

Ακολουθούν ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τον κώδικα πρακτικής της ΕΕ και τι προστίθεται σε αυτό το σύνολο αλλαγών.

Κώδικας Πρακτικής της ΕΕ για την Παραπληροφόρηση

Σε μια συλλογική προσπάθεια για την καταπολέμηση της διάδοσης ψευδών πληροφοριών στο Διαδίκτυο, η ΕΕ καθόρισε έναν κώδικα συμπεριφοράς τον οποίο υπέγραψαν ορισμένες εταιρείες τεχνολογίας.

Οι εταιρείες που συνάπτουν τη συμφωνία καλούνται να μοιραστούν λεπτομέρειες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνουν κατά της παραπληροφόρησης στις αντίστοιχες πλατφόρμες τους.

Οι δεσμεύσεις τους περιλαμβάνουν πρακτικές όπως η διασφάλιση της διαφάνειας των πολιτικών διαφημίσεων, η κατάργηση ψεύτικων λογαριασμών και η απονομή λογαριασμών που διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες.

Κάθε εταιρεία πρέπει να υποβάλλει έκθεση σχετικά με τα μέτρα που έλαβε για τη συμμόρφωση με τις δεσμεύσεις της βάσει του Κώδικα Πρακτικής.

Μια «ενισχυμένη» έκδοση του κώδικα βρίσκεται στα σκαριά από πέρυσι και φαίνεται ότι πρόκειται να παρουσιαστεί σύντομα. Εδώ είναι τι προστίθεται σε αυτό.

Ένας «ενισχυμένος» κώδικας πρακτικής θα κυκλοφορήσει σύντομα

Με βάση τα όσα ανέφερε η Financial Time, ο ενημερωμένος κώδικας έχει τρεις σημαντικές αλλαγές.

Το πρώτο είναι ότι κάθε εταιρεία θα πρέπει να παρέχει δεδομένα ανά χώρα σχετικά με τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Επί του παρόντος παρέχουν δεδομένα είτε παγκόσμια είτε σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Μετά από κάποια αρχική αντίσταση, οι εταιρείες αποδέχονται τα αιτήματα των ρυθμιστικών αρχών για περισσότερα δεδομένα ανά χώρα. Το σκεπτικό πίσω από την κοινή χρήση πιο αναλυτικών δεδομένων είναι να βοηθήσει την Επιτροπή να στοχεύσει άτομα που διαδίδουν παραπληροφόρηση σε μεμονωμένες χώρες.

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι η απαίτηση για τις εταιρείες να αποκαλύπτουν τον τρόπο με τον οποίο αφαιρούν ή περιορίζουν το επιβλαβές περιεχόμενο σε διαφημίσεις και προωθούμενο περιεχόμενο.

Και τρίτον, οι εταιρείες που εισάγουν τον κώδικα πρακτικής θα πρέπει να αναπτύξουν εργαλεία και συνεργασίες με ελεγκτές γεγονότων και να συμπεριλάβουν «δείκτες αξιοπιστίας» σε ανεξάρτητες επαληθευμένες πληροφορίες για σημαντικά θέματα.

Εκτός από τους νέους όρους, η ενημερωμένη έκδοση φέρεται να έχει 30 υπογράφοντες που περιλαμβάνουν τις προαναφερθείσες εταιρείες τεχνολογίας και ομάδες της κοινωνίας των πολιτών. Η νέα έκδοση φέρεται να κυκλοφορεί την Πέμπτη 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022.

Εφόσον όλα τα μέρη συνάπτουν τη συμφωνία οικειοθελώς, ο κώδικας πρακτικής δεν επιβάλλεται με σκληρά πρόστιμα ή κυρώσεις. Ωστόσο, αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει να εξελιχθεί σε κώδικα ώστε να γίνει ένα συν-ρυθμιστικό μέσο βάσει του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες . Αυτό θα επιτρέψει την επιβολή του κώδικα μέσω νομοθεσίας.

Εάν ο Κώδικας Πρακτικής για την Παραπληροφόρηση επιβληθεί μέσω του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, οι εταιρείες που οι κανόνες θα αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 6% του παγκόσμιου τζίρου.

Προηγούμενο άρθρο[21-06-2022] 1st Blockchain Conference (Grand Hotel Palace Θεσσαλονίκη)
Επόμενο άρθροΗ χρήση ενός CDN βελτιώνει την κατάταξη στη Google ;