Η μέτρηση των μετρήσεων SEO είναι απαραίτητη για την απόδειξη της αξίας των προσπαθειών και των βελτιστοποιήσεών σας.

Είναι το κλειδί για να λαμβάνετε προϋπολογισμό από υπάρχοντες πελάτες και στελέχη, να προσελκύετε νέους, να δικαιολογείτε τις δαπάνες SEO και να διατηρείτε ευχαριστημένους τους τρέχοντες πελάτες σας.

1. ROI (Return of Investment)

Πολλές μάρκες προστατεύουν τους προϋπολογισμούς τους και παρακολουθούν κάθε ευρώ που ξοδεύουν στο μάρκετινγκ.

Ο υπολογισμός του ROI του SEO είναι ο καλύτερος τρόπος για να δικαιολογήσετε την ύπαρξή σας και όλα ξεκινούν από τους επιχειρηματικούς στόχους. Εάν είστε επωνυμία ηλεκτρονικού εμπορίου που πωλεί εκτυπωτές και ο στόχος σας είναι να αυξάνεστε κατά 30% από έτος σε έτος, θα χρειαστείτε μια στρατηγική που να επιτυγχάνει αυτόν τον στόχο.

Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να γνωρίζετε ορισμένες πληροφορίες ανάλογα με το πώς κερδίζει χρήματα ο πελάτης σας, π.χ. ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργία δυνητικών πελατών κλπ., για να αποδείξετε την απόδοση επένδυσης (ROI).

  • Μέση αξία παραγγελίας.
  • Ποσοστά μετατροπής.
  • Τρέχουσα κατάταξη και κίνηση.
  • Δαπάνες SEO.

ROI = (Οργανική επισκεψιμότητα * Ποσοστό μετατροπής * Μέση αξία παραγγελίας) / Κόστος SEO

Υπολογίστε την εξίσωση τιμής λέξης-κλειδιού για ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου

Έσοδα = Όγκος αναζήτησης * Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων θέσης κατάταξης * Ποσοστό μετατροπής * Μέση αξία παραγγελίας

Έσοδα = Όγκος αναζήτησης * Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων θέσης κατάταξης * Ποσοστό μετατροπής * Ποσοστό απόψεων σε πελάτη * LTV πελατών

2. Ορατότητα επωνυμίας έναντι μη επωνυμίας

Μια άλλη σημαντική μέτρηση για παρακολούθηση είναι η προβολή και οι μετατροπές επωνυμίας έναντι μη επωνυμίας, εάν η πλατφόρμα SEO σας έχει μια λύση για την παρακολούθηση της απόδοσης σε επίπεδο λέξης-κλειδιού.

Οι περισσότεροι ιστότοποι λαμβάνουν μεγάλη επισκεψιμότητα και μετατροπές από επώνυμες λέξεις-κλειδιά.

Εάν δείξετε σταδιακή ανάπτυξη στις επώνυμες λέξεις-κλειδιά, βάζοντας τον πελάτη σας να κατατάσσεται στην πρώτη θέση για λέξεις-κλειδιά που δεν είχε πριν, μπορείτε να λάβετε περισσότερα έσοδα, καθώς οι επώνυμες λέξεις-κλειδιά έχουν μεγαλύτερη πρόθεση αγοράς.

Η παρακολούθηση οποιασδήποτε αύξησης του αριθμού των λέξεων-κλειδιών, όπως η επισκεψιμότητα των λέξεων-κλειδιών που δεν είναι επώνυμα, μπορεί επίσης να δείξει ότι οι στρατηγικές SEO σας αποδίδουν, ειδικά εάν δημιουργείτε αυξητικούς στόχους πωλήσεων και εσόδων για τους πελάτες σας.

3. Ποσοστό εγκατάλειψης

Το ποσοστό εγκατάλειψης είναι οι περίοδοι σύνδεσης μιας σελίδας διαιρεμένες με όλες τις περιόδους σύνδεσης ή το ποσοστό όλων των περιόδων σύνδεσης στον ιστότοπό σας στις οποίες οι χρήστες είδαν μόνο μία σελίδα.

Το Google Analytics παρακολουθεί τον αριθμό των ατόμων που επισκέπτονται τη σελίδα σας και φεύγουν χωρίς να προβάλλουν άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας.

Το ποσοστό εγκατάλειψης δεν είναι σήμα κατάταξης. Ωστόσο, θα μπορούσε να υποδεικνύει ένα πρόβλημα με το περιεχόμενο της σελίδας σας, ότι δεν ικανοποιείτε την πρόθεση χρήστη ή η σελίδα σας προσφέρει κακή εμπειρία χρήστη κλπ. Μπορεί να είναι πάρα πολλές διαφημίσεις, αναδυόμενα παράθυρα, μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης ή άλλα προβλήματα που προκαλούν χρήστες για γρήγορη έξοδο.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε έναν ιστότοπο που προσφέρει καλή εμπειρία χρήστη, εξαιρετικό περιεχόμενο που καλύπτει τις ανάγκες πληροφοριών, την πρόθεση του χρήστη και φορτώνει γρήγορα.

4. Backlinks και τομείς αναφοράς

Η ύπαρξη υψηλής ποιότητας backlinks από σχετικούς ιστότοπους εξακολουθεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης.

Δεν έχει να κάνει με το πόσα backlinks έχει ο ιστότοπός σας. Πρόκειται για την ποιότητα και τη συνάφεια αυτών των τοποθεσιών που συνδέονται με τον ιστότοπό σας.

Εάν είστε η Nike και λαμβάνετε πολλούς συνδέσμους από καλούς ιστότοπους που σχετίζονται με αθλητικά παπούτσια, παπούτσια και ρούχα, θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την κατάταξή σας, επειδή η συνάφεια και η ποιότητα είναι βασικά από τους ιστότοπους χαμηλότερης ποιότητας που δεν σχετίζονται με τα προϊόντα της Nike.

Μια άλλη σημαντική μέτρηση backlink για παρακολούθηση είναι οι τομείς παραπομπής.

Η λήψη περισσότερων συνδέσμων υψηλής ποιότητας από διαφορετικούς ιστότοπους που σχετίζονται με τον τομέα σας μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

5. Βαθμολογίες

Η παρακολούθηση των μη επώνυμων και επώνυμων κατατάξεων στις μηχανές αναζήτησής σας είναι ζωτικής σημασίας για να δείτε τις λέξεις-κλειδιά που οδηγούν την κατάλληλη επισκεψιμότητα και τις μετατροπές στον ιστότοπό σας.

Αυτό θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους οργανικής αναζήτησης και να δείτε τι κινεί τη βελόνα όσον αφορά την απόδοση.

Το SEO έχει να κάνει με την οδήγηση κατάλληλης επισκεψιμότητας που μετατρέπεται σε πελάτες.

6. Σελίδες με ευρετήριο (index)

Μια άλλη σημαντική μέτρηση για παρακολούθηση είναι ο αριθμός των σελίδων με ευρετήριο.

Εάν προσθέτετε περιεχόμενο στο ιστολόγιό σας ή στις σελίδες νέων κατηγοριών και δεν ευρετηριάζεται από την Google, μαντέψτε τι;

Δεν θα κατατάξετε για καμία λέξη-κλειδί σε αυτές τις σελίδες επειδή το περιεχόμενο δεν έχει ευρετηριαστεί και ανιχνευτεί.

Πάντα να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας έχει ευρετηριαστεί υποβάλλοντας νέες σελίδες στους χάρτες ιστότοπου HTML και XML, συμπεριλαμβανομένων συνδέσμων από την πλοήγηση στον ιστότοπό σας ή/και υποβάλλοντας περιεχόμενο προς ευρετηρίαση μέσω του Google Search Console.

Η Google λατρεύει το φρέσκο ​​περιεχόμενο, αλλά το διπλότυπο, ξεπερασμένο ή άσχετο περιεχόμενο μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο.

7. Προβολές & CTR

Οι εμφανίσεις είναι ο αριθμός των φορών που οι διευθύνσεις URL εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης που προβλήθηκαν από έναν χρήστη, αλλά δεν περιλαμβάνουν τις εμφανίσεις επί πληρωμή αναζήτησης του Google Ads.

Εάν οι προβολές σας αυξηθούν, θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι η Google πιστεύει ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με το ερώτημα του τελικού χρήστη.

Όταν γίνει κλικ στη διεύθυνση URL, θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα, τις πωλήσεις και τις μετατροπές.

8. Page Speed ​​& Core Web Vitals

Έχοντας σελίδες που φορτώνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα (κάτω από τρία δευτερόλεπτα), με περιεχόμενο που ικανοποιεί τις ανάγκες πληροφοριών και δίνει στον τελικό χρήστη αυτό που θέλει γρήγορα, παρέχει την καλύτερη εμπειρία χρήστη.

Πολλές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι ένας καλός χρόνος φόρτωσης σελίδας μπορεί να επηρεάσει θετικά τις μετατροπές .

Μια άλλη σημαντική μέτρηση SEO για μέτρηση είναι το Core Web Vitals που εστιάζει στην εμπειρία χρήστη – φόρτωση, διαδραστικότητα και οπτική σταθερότητα:

  • Βαφή μεγαλύτερης περιεκτικότητας (LCP)
  • Καθυστέρηση πρώτης εισαγωγής (FID)
  • Αθροιστική μετατόπιση διάταξης (CLS)

9. Σφάλματα ανίχνευσης

Τα σφάλματα ανίχνευσης προκύπτουν όταν μια μηχανή αναζήτησης προσπαθεί να φτάσει σε μια σελίδα στον ιστότοπό σας, αλλά αποτυγχάνει να τη φτάσει με επιτυχία με έναν κωδικό 200 αποκρίσεων.

Η παρακολούθηση σφαλμάτων ανίχνευσης είναι σημαντική για να διασφαλιστεί ότι η Google μπορεί να βρει, να ευρετηριάσει, να ανιχνεύσει και να κατατάξει το περιεχόμενό σας.

Μπορεί να προκύψουν σφάλματα ανίχνευσης επειδή μια σελίδα έχει αποκλειστεί μέσω ρομπότ ή noindex, δεν υπάρχει πλέον ή ανακατευθύνεται σε μια εναλλακτική σελίδα.

Εάν υπάρχει σημαντική αύξηση στα σφάλματα ανίχνευσης, η Google ενδέχεται να μειώσει την ορατότητά σας στη μηχανή αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι εκτελείτε συνεπείς ανιχνεύσεις και ελέγχετε το Google Search Console για σφάλματα ανίχνευσης.

10. Οργανική Κυκλοφορία

Η παρακολούθηση της οργανικής επισκεψιμότητας είναι μια ζωτικής σημασίας μέτρηση για παρακολούθηση, επειδή δείχνει εάν οι προσπάθειές σας στο SEO αποδίδουν και έχουν ως αποτέλεσμα περισσότερους καταρτισμένους χρήστες στον ιστότοπο του πελάτη σας κάθε μήνα και χρόνο με το χρόνο.

Στους περισσότερους πελάτες αρέσει να βλέπουν αύξηση της επισκεψιμότητας από μήνα σε μήνα ή τρίμηνο σε τρίμηνο. Ωστόσο, οι συγκρίσεις από έτος σε έτος δίνουν μια πιο ακριβή εκτίμηση, καθώς οι εποχιακές επιχειρήσεις μπορεί να εμφανίζουν προβλέψιμες αυξήσεις και μειώσεις γύρω από συγκεκριμένες εποχές.

Όσο πιο εξειδικευμένη επισκεψιμότητα οργανικής αναζήτησης επισκεψιμότητας τόσο από κινητά όσο και από επιτραπέζιους υπολογιστές μπορείτε να παραδώσετε στον ιστότοπο του πελάτη σας, η πιθανότητα να αυξηθούν οι μετατροπές και τα έσοδα εάν παρέχετε μια καλή εμπειρία χρήστη σε όλη την κατακερματισμένη διαδρομή χρήστη.

11. Οργανικές Μετατροπές

Στο τέλος της ημέρας, το SEO έχει να κάνει με την παροχή ειδικής επισκεψιμότητας που μετατρέπεται σε πελάτες.

Εάν οι μετατροπές σας αυξηθούν, η οργανική στρατηγική αναζήτησης λειτουργεί και οι προσπάθειες SEO σας φέρνουν τη σωστή επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας και οδηγούν σε αυξητικές πωλήσεις, δυνητικούς πελάτες ή λήψεις, μπορείτε να το θεωρήσετε επιτυχημένο.

12. Οργανικές μετρήσεις σελίδας προορισμού

Ένας άλλος τρόπος για να εξετάσετε την απόδοση SEO αντί για την απόδοση σε επίπεδο λέξης-κλειδιού είναι εξετάζοντας την απόδοση σε επίπεδο σελίδας προορισμού.

Ελέγξτε το GA ή άλλες πλατφόρμες αναλυτικών στοιχείων και παρακολουθήστε οργανικές περιόδους σύνδεσης και άλλες μετρήσεις μετατροπών για να δείτε πώς οι σελίδες στον ιστότοπό σας έχουν υπερωρίες, ποιες σελίδες έχουν καλή απόδοση και τυχόν κενά και ευκαιρίες.

Εάν ορισμένες από τις σελίδες σας δεν έχουν την αναμενόμενη απόδοση, επανεξετάστε τη στρατηγική SEO σας και αναλύστε γιατί η σελίδα δεν αποδίδει τόσο καλά όσο οι άλλες σελίδες χρημάτων στον ιστότοπο.

Ξεκινήστε να διερευνάτε εάν στοχεύετε λάθος λέξεις-κλειδιά.

Η σελίδα φορτώνει πιο αργά από άλλες; Η σελίδα έχει κατεστραμμένους συνδέσμους;

13. Κορυφαίες σελίδες εξόδου

Όταν ένας χρήστης έρχεται στη σελίδα προορισμού σας, ο στόχος είναι να βρει αυτό που ψάχνει και να μετατρέψει την επίσκεψη, για παράδειγμα, σε πώληση ή λήψη φυλλαδίου.

Αλλά μερικές φορές, οι χρήστες δεν μπορούν να βρουν αυτό που αναζητούν. Μπορεί να κοιτάξουν τριγύρω σε άλλες σελίδες προορισμού στον ιστότοπό σας και στη συνέχεια να φύγουν χωρίς να κάνουν μετατροπή.

Η εξέταση των κορυφαίων σελίδων εξόδου μπορεί να σας δείξει ποιες σελίδες δεν έχουν καλή απόδοση και από πού εξέρχονται οι τελικοί χρήστες.

Εάν ελέγξετε τα αναλυτικά στοιχεία σας και δείτε ότι το 60% των χρηστών αποχωρούν από μια συγκεκριμένη σελίδα που έχει σχεδιαστεί για μετατροπή, ήρθε η ώρα να επισκεφθείτε ξανά τη σελίδα σας και να διερευνήσετε τι συμβαίνει.

14. Νέοι έναντι επανερχόμενων επισκεπτών

Η παρακολούθηση νέων επισκεπτών έναντι επιστροφής είναι μια πολύτιμη μέτρηση.

Εάν έχετε πολλούς επισκέπτες που επιστρέφουν και χαμηλές μετατροπές, επισκεφθείτε ξανά τις σελίδες εξόδου σας για να δείτε τι εμποδίζει τους χρήστες να πραγματοποιήσουν μια αγορά.

Μια καλή στρατηγική SEO στοχεύει σε ένα εξειδικευμένο κοινό και ικανοποιεί τις ανάγκες του σε πληροφορίες σε όλα τα στάδια του ταξιδιού των χρηστών , έτσι ώστε να συνεχίσει να επιστρέφει στον ιστότοπό σας.

15. Μετρήσεις SEO ανταγωνιστών

Η παρακολούθηση των ανταγωνιστών σας είναι ζωτικής σημασίας για να μάθετε τι είδους περιεχόμενο δημιουργούν, ποιες σελίδες προορισμού έχουν καλή απόδοση, πού κερδίζουν μερίδιο αγοράς και κατατάσσονται υψηλότερα από εσάς και από πού λαμβάνουν συνδέσμους.

Να παρακολουθείτε πάντα τα backlinks των ανταγωνιστών σας για να βρείτε νέες ευκαιρίες για τον ιστότοπο του πελάτη σας και να παρακολουθείτε την προβολή τους για να προσδιορίσετε τη συνάφεια. Εστιάστε στα κενά περιεχομένου και βρείτε νέες στρατηγικές και τακτικές για να τα ξεπεράσετε.

16. Βαθμολογία περιεχομένου

Το να έχετε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας με βάση την πρόθεση και να καλύπτετε θέματα σχετικά με το περιεχόμενό σας που συνδέονται με συνδέσμους υψηλής ποιότητας και να επισημαίνετε το περιεχόμενό σας με δομημένα δεδομένα και άλλες τακτικές και στρατηγικές SEO μπορεί να σας βοηθήσει να κερδίσετε τον πόλεμο στα σημερινά ανταγωνιστικά SERP.

Η βαθμολογία (κλίμακα 100 βαθμών) καταλήγει να είναι σχετική με τα άλλα ανταγωνιστικά κομμάτια περιεχομένου που υποστηρίζουν το ίδιο θέμα-στόχο με βαθμολογία.

Με αυτόν τον τρόπο, οι επαγγελματίες SEO μπορούν να εντοπίσουν τα κοινά στοιχεία που βασίζονται σε κείμενο που πρέπει να συμπεριληφθούν στο αντίγραφο για να μεγιστοποιήσουν τη συνάφεια με το θέμα-στόχο.

17. Share Of Voice

Η παρακολούθηση του μεριδίου φωνής σας μπορεί να δείξει πώς η επωνυμία σας ανταποκρίνεται στους κορυφαίους ανταγωνιστές σας στην απόκτηση ακινήτων πολύτιμης αναζήτησης.

Παρέχει πληροφορίες για τις στρατηγικές ανταγωνιστών και δείχνει με ποιους ανταγωνίζεστε για καθεμία από τις λέξεις-κλειδιά και τις ομάδες λέξεων-κλειδιών σας σε διαφορετικούς τομείς επιχειρήσεων και τοποθεσιών.

Οι ανταγωνιστές σας δεν είναι πάντα αυτοί που νομίζετε ότι είναι.

Καταλλήγοντας…

Η μέτρηση σημαντικών μετρήσεων από την οργανική αναζήτηση μπορεί να βοηθήσει στην εύρεση ευκαιριών βελτίωσης για την αύξηση της επισκεψιμότητας και των μετατροπών, τη βελτίωση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης και την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων, των στόχων και της απόδοσης επένδυσης.

Με αυτές τις μετρήσεις στο χέρι, μπορείτε στη συνέχεια να εστιάσετε στη χρήση αυτών των δεδομένων για να πείτε μια συναρπαστική ιστορία για τους επισκέπτες σας.

Μπορούμε να βοηθήσουμε!

Προηγούμενο άρθροΑν πηγαίνουν οι Facebook διαφημίσεις σας στραβά, δείτε 6 τρόπους να το διορθώσετε
Επόμενο άρθροΠώς θα κυριαρχήσει η ψηφιακή διαφήμιση βίντεο την επόμενη δεκαετία