Η παρεχόμενη Πολιτική Απορρήτου της Meta εξηγεί λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία συλλέγει, χρησιμοποιεί και κοινοποιεί πληροφορίες από τους χρήστες της, με στόχο την παροχή εξατομικευμένων εμπειριών και τη βελτίωση των προϊόντων της. Αναφέρει τις νομικές βάσεις για την επεξεργασία δεδομένων, όπως η συναίνεση, η εκτέλεση σύμβασης, η συμμόρφωση με νομικές υποχρεώσεις και τα έννομα συμφέροντα.
Επίσης, περιγράφει πώς η Meta διατηρεί τις πληροφορίες, πώς τις μεταφέρει και πώς ανταποκρίνεται σε νομικά αιτήματα για την προστασία της ασφάλειας και της ακεραιότητας. Επισημαίνει ότι οι χρήστες έχουν δικαιώματα σχετικά με τα δεδομένα τους και μπορούν να ελέγξουν τις ρυθμίσεις απορρήτου τους. Η Πολιτική ανανεώνεται τακτικά, με την επόμενη ενημέρωση να αναμένεται στις 16 Ιουνίου 2025.
Γράφει ο Γιώργος Μπρακόπουλος (Προγραμματιστής Αναλυτής – MSc.)
Ενημέρωση Πολιτικής Απορρήτου Meta: Βασικά Θέματα και Σημαντικές Πληροφορίες
Η Πολιτική Απορρήτου της Meta, η οποία ενημερώθηκε για τελευταία φορά στις 27 Μαΐου 2025, αναμένει νέα ενημέρωση που θα τεθεί σε ισχύ στις 16 Ιουνίου 2025. Η επερχόμενη ενημέρωση αποσκοπεί στη διευκρίνιση συγκεκριμένων λεπτομερειών, όπως:
- Η χρήση πληροφοριών από τρίτους.
- Η νομική βάση του «έννομου συμφέροντος» για τη χρήση των πληροφοριών των χρηστών με σκοπό τη βελτίωση των Προϊόντων της Meta.
- Το πότε οι πληροφορίες των χρηστών μπορούν να είναι προσβάσιμες στις μηχανές αναζήτησης.
Σκοπός και Περιεχόμενο της Πολιτικής Απορρήτου
Η Meta δηλώνει ότι θέλει οι χρήστες να κατανοήσουν ποιες πληροφορίες συλλέγει, πώς τις χρησιμοποιεί και τις μοιράζεται. Η Πολιτική εξηγεί τη συλλογή, χρήση, κοινή χρήση, διατήρηση και μεταφορά πληροφοριών, καθώς και τα δικαιώματα των χρηστών. Περιλαμβάνει παραδείγματα και απλούστερη γλώσσα για ευκολότερη κατανόηση.
Συλλογή Πληροφοριών
Η πληροφορία που συλλέγεται και επεξεργάζεται εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης των Προϊόντων. Παραδείγματος χάριν, συλλέγονται διαφορετικές πληροφορίες αν κάποιος πουλά έπιπλα στο Marketplace από το αν δημοσιεύει ένα reel στο Instagram. Ορισμένες πληροφορίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία των Προϊόντων, ενώ άλλες είναι προαιρετικές, αλλά η απουσία τους μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα της εμπειρίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πληροφορίες απο-ταυτοποιούνται, ομαδοποιούνται ή ανωνυμοποιούνται από τρίτους προτού διατεθούν στη Meta. Η Meta χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες χωρίς να προσπαθεί να επανα-ταυτοποιήσει τα άτομα.
Χρήση Πληροφοριών
Η Meta χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για να παρέχει μια εξατομικευμένη εμπειρία, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων (εφόσον εμφανίζονται διαφημίσεις στα Προϊόντα της Meta). Η χρήση πληροφοριών από λογαριασμούς που συνδέονται στο Accounts Center και άλλων πηγών γίνεται αυτόματα από τα συστήματα, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται και χειροκίνητη επανεξέταση. Για να χρησιμοποιείται λιγότερη πληροφορία συνδεδεμένη με μεμονωμένους χρήστες, η Meta απο-ταυτοποιεί ή ομαδοποιεί πληροφορίες ή τις ανωνυμοποιεί.
Οι τρόποι χρήσης των πληροφοριών περιλαμβάνουν:
- Παροχή, εξατομίκευση και βελτίωση των Προϊόντων: Αυτό περιλαμβάνει την εξατομίκευση λειτουργιών, περιεχομένου και διαφημίσεων.
- Προώθηση ασφάλειας, προστασίας και ακεραιότητας: Οι πληροφορίες χρησιμοποιούνται για την προστασία των χρηστών και την παροχή ασφαλών Προϊόντων.
- Παροχή υπηρεσιών μέτρησης, ανάλυσης και επιχειρηματικών υπηρεσιών: Βοηθά τις επιχειρήσεις να μετρήσουν την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου τους.
- Επικοινωνία με τους χρήστες: Χρησιμοποιούνται τα στοιχεία επικοινωνίας που παρέχονται.
- Έρευνα και καινοτομία για το κοινωνικό καλό: Χρησιμοποιούνται πληροφορίες, δεδομένα από ερευνητές και δημόσια διαθέσιμες πηγές για την υποστήριξη έρευνας.
Κοινή Χρήση Πληροφοριών με Τρίτους
Η Meta δηλώνει ρητά: “We don’t sell any of your information to anyone, and we never will.” (Δεν πουλάμε καμία από τις πληροφορίες σας σε κανέναν και δεν θα το κάνουμε ποτέ.) Απαιτείται από συνεργάτες, προμηθευτές και άλλους τρίτους να ακολουθούν κανόνες σχετικά με το πώς μπορούν και δεν μπορούν να χρησιμοποιούν και να αποκαλύπτουν τις παρεχόμενες πληροφορίες.
Η κοινή χρήση πληροφοριών γίνεται με:
- Συνεργάτες
- Προμηθευτές
- Παρόχους υπηρεσιών
- Τρίτους
- Άλλους τρίτους σε απάντηση νομικών αιτημάτων, για συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία ή για την πρόληψη βλάβης.
Σε περίπτωση πώλησης ή μεταβίβασης μέρους ή ολόκληρης της επιχείρησης, οι πληροφορίες του χρήστη ενδέχεται να δοθούν στον νέο ιδιοκτήτη, μόνο εφόσον επιτρέπεται από το νόμο.
Συνεργασία των Εταιρειών Meta
Οι Εταιρείες Meta (που περιλαμβάνουν τα προϊόντα που καλύπτονται από αυτήν την Πολιτική, καθώς και άλλα όπως το WhatsApp) μοιράζονται πληροφορίες, υποδομές, συστήματα και τεχνολογία. Επίσης, επεξεργάζονται πληροφορίες που λαμβάνουν από άλλες Εταιρείες Meta.
Οι λόγοι κοινής χρήσης πληροφοριών μεταξύ των Εταιρειών Meta είναι:
- Προώθηση ασφάλειας, προστασίας και ακεραιότητας και συμμόρφωση με τους ισχύοντες νόμους.
- Παροχή προαιρετικών λειτουργιών και ενσωματώσεων.
- Κατανόηση του πώς οι χρήστες χρησιμοποιούν και αλληλεπιδρούν με τα Προϊόντα των Εταιρειών Meta.
Νομική Βάση για την Επεξεργασία Πληροφοριών και Δικαιώματα
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων (συμπεριλαμβανομένου του GDPR), οι εταιρείες πρέπει να έχουν νόμιμη βάση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Η Meta επεξεργάζεται δεδομένα βάσει:
- Συναίνεσης: Για συγκεκριμένες επεξεργασίες, όπως η εξατομίκευση διαφημίσεων βάσει δεδομένων τρίτων και η επεξεργασία πληροφοριών με ειδική προστασία. Οι χρήστες έχουν το δικαίωμα να αποσύρουν τη συναίνεσή τους ανά πάσα στιγμή.
- Εκτέλεση Σύμβασης: Για άτομα με νομική ικανότητα σύναψης σύμβασης, η επεξεργασία είναι απαραίτητη για τη σύναψη και εκτέλεση των συμβάσεων με τους χρήστες (όροι χρήσης). Αυτό περιλαμβάνει την εξατομίκευση των Προϊόντων (εκτός διαφημίσεων), την παροχή λειτουργιών, μηνυμάτων, αγορών και την έρευνα/βελτίωση των Προϊόντων.
- Συμμόρφωση με Νομική Υποχρέωση: Για επεξεργασία πληροφοριών όταν απαιτείται από το νόμο, όπως σε απάντηση νομικών αιτημάτων από αρχές. Αναφέρονται παραδείγματα νόμων στην Ιρλανδία και την ΕΕ που μπορούν να δημιουργήσουν τέτοιες υποχρεώσεις.
- Έννομα Συμφέροντα: Βασίζονται στα έννομα συμφέροντα της Meta ή τρίτων, εφόσον αυτά δεν υπερισχύονται από τα συμφέροντα ή τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες των χρηστών. Αυτό περιλαμβάνει την εξατομίκευση των Προϊόντων (ιδιαίτερα για χρήστες κάτω από την ηλικία ενηλικίωσης χωρίς σύμβαση), την παροχή και βελτίωση των Προϊόντων, την προώθηση ασφάλειας και ακεραιότητας, την επικοινωνία με τους χρήστες, την παροχή υπηρεσιών μέτρησης και ανάλυσης σε επιχειρήσεις, την παροχή αναλύσεων επιχειρηματικών δεδομένων, την παροχή επικοινωνιών μάρκετινγκ, την έρευνα και καινοτομία για το κοινωνικό καλό, την ανωνυμοποίηση πληροφοριών, την κοινή χρήση πληροφοριών με αρχές (όταν δεν επιβάλλεται από το νόμο) και την ανάπτυξη/βελτίωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Οι χρήστες έχουν το δικαίωμα να αντιταχθούν σε αυτήν την επεξεργασία.
- Καθήκοντα που εκτελούνται προς το δημόσιο συμφέρον: Για την πραγματοποίηση έρευνας για το κοινωνικό καλό και την προώθηση της ασφάλειας, ακεραιότητας και προστασίας σε περιορισμένες περιπτώσεις όπου είναι απαραίτητο και καθορίζεται από το δίκαιο της Ένωσης ή του Κράτους Μέλους.
- Προστασία των ζωτικών συμφερόντων των χρηστών ή άλλου ατόμου: Για την επεξεργασία και κοινή χρήση πληροφοριών σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ή όπου απειλούνται ζωτικά συμφέροντα.
Οι χρήστες έχουν τα ακόλουθα δικαιώματα σύμφωνα με τον GDPR και άλλους σχετικούς νόμους προστασίας δεδομένων: (Τα συγκεκριμένα δικαιώματα δεν αναλύονται πλήρως στο παρεχόμενο κείμενο, αλλά αναφέρεται ότι υπάρχουν).
Διατήρηση Πληροφοριών
Οι πληροφορίες διατηρούνται για όσο διάστημα είναι απαραίτητο για την παροχή των Προϊόντων, τη συμμόρφωση με νομικές υποχρεώσεις ή την προστασία των συμφερόντων της Meta ή άλλων. Η διάρκεια διατήρησης καθορίζεται κατά περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη:
- Την αναγκαιότητα για τη λειτουργία των Προϊόντων (π.χ. διατήρηση λογαριασμού).
- Τη λειτουργία για την οποία χρησιμοποιείται (π.χ. μηνύματα vanish mode διατηρούνται λιγότερο).
- Την αναγκαιότητα συμμόρφωσης με νομικές υποχρεώσεις.
- Άλλους νόμιμους σκοπούς (π.χ. πρόληψη βλάβης, διερεύνηση παραβιάσεων, προώθηση ασφάλειας).
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πληροφορίες διατηρούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, π.χ. για νομικούς λόγους.
Μεταφορά Πληροφοριών
Η Meta μοιράζεται πληροφορίες σε παγκόσμιο επίπεδο, εσωτερικά μεταξύ γραφείων και κέντρων δεδομένων, καθώς και εξωτερικά με συνεργάτες, τρίτους και παρόχους υπηρεσιών. Αυτές οι μεταφορές είναι απαραίτητες για τη λειτουργία και παροχή των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας των χρηστών να μοιράζονται πληροφορίες και να συνδέονται με άλλους παγκοσμίως.
Ανταπόκριση σε Νομικά Αιτήματα και Συμμόρφωση με το Νόμο
Η Meta αποκτά πρόσβαση, διατηρεί, χρησιμοποιεί και μοιράζεται πληροφορίες:
- Σε απάντηση νομικών αιτημάτων (εντάλματα έρευνας, δικαστικές εντολές, κλήσεις) από αρχές.
- Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Για την προώθηση της ασφάλειας, προστασίας και ακεραιότητας της Meta, των Προϊόντων, των χρηστών, των εργαζομένων, της περιουσίας και του κοινού.
Ενημέρωση για Αλλαγές στην Πολιτική
Η Meta θα ειδοποιεί τους χρήστες πριν από ουσιώδεις αλλαγές στην Πολιτική και θα τους δίνει την ευκαιρία να επανεξετάσουν την αναθεωρημένη Πολιτική πριν επιλέξουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα Προϊόντα.
Επικοινωνία με τη Meta
Οι χρήστες μπορούν να μάθουν περισσότερα για το απόρρητο στα Κέντρα Βοήθειας του Facebook και του Instagram. Για ερωτήσεις, παράπονα ή αιτήματα σχετικά με τις πληροφορίες τους, μπορούν να επικοινωνήσουν με τη Meta Platforms Ireland Limited, τον υπεύθυνο ελέγχου δεδομένων. Οι χρήστες έχουν επίσης το δικαίωμα να υποβάλουν καταγγελία στην εποπτική αρχή της Ιρλανδίας (Irish Data Protection Commission) ή στην τοπική τους εποπτική αρχή.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ (FAQ)
Τι είδους πληροφορίες συλλέγει η Meta;
Η Meta συλλέγει πληροφορίες που εξαρτώνται από τον τρόπο που χρησιμοποιούν οι χρήστες τα Προϊόντα της. Αυτό περιλαμβάνει πληροφορίες που παρέχονται απευθείας από τους χρήστες, καθώς και πληροφορίες που συλλέγονται αυτόματα κατά τη χρήση των προϊόντων. Κάποιες πληροφορίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία των προϊόντων, ενώ άλλες είναι προαιρετικές αλλά ενδέχεται να επηρεάσουν την εμπειρία χρήσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η Meta λαμβάνει πληροφορίες που έχουν απαλειφθεί από στοιχεία ταυτοποίησης, έχουν συγκεντρωθεί ή ανωνυμοποιηθεί από τρίτα μέρη.
Πώς χρησιμοποιεί η Meta τις πληροφορίες των χρηστών;
Η Meta χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για να παρέχει μια εξατομικευμένη εμπειρία στους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων. Οι πληροφορίες χρησιμοποιούνται για την παροχή, την εξατομίκευση και τη βελτίωση των Προϊόντων (π.χ. εξατομίκευση λειτουργιών, περιεχομένου και διαφημίσεων), την προώθηση της ασφάλειας, της προστασίας και της ακεραιότητας, την παροχή υπηρεσιών μέτρησης, ανάλυσης και επιχειρηματικών υπηρεσιών, την επικοινωνία με τους χρήστες και την έρευνα και καινοτομία για το κοινωνικό καλό.
Με ποιους κοινοποιεί η Meta πληροφορίες;
Η Meta δεν πουλάει πληροφορίες χρηστών. Κοινοποιεί πληροφορίες με συνεργάτες, πωλητές, παρόχους υπηρεσιών και άλλα τρίτα μέρη. Επιπλέον, κοινοποιεί πληροφορίες ως απάντηση σε νομικά αιτήματα, για συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία ή για την πρόληψη βλάβης. Σε περίπτωση πώλησης ή μεταβίβασης μέρους ή του συνόλου της επιχείρησης, οι πληροφορίες των χρηστών ενδέχεται να μεταβιβαστούν στον νέο ιδιοκτήτη, μόνο όπως επιτρέπεται από τον νόμο.
Πώς συνεργάζονται οι Εταιρείες Meta;
Η Meta είναι μέρος των Εταιρειών Meta, οι οποίες περιλαμβάνουν όλα τα προϊόντα που καλύπτονται από την Πολιτική, καθώς και άλλα όπως το WhatsApp. Οι Εταιρείες Meta μοιράζονται τις πληροφορίες που συλλέγουν, την υποδομή, τα συστήματα και την τεχνολογία. Η κοινοποίηση πληροφοριών μεταξύ των Εταιρειών Meta γίνεται για την προώθηση της ασφάλειας, της προστασίας και της ακεραιότητας, τη συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία, την παροχή προαιρετικών λειτουργιών και ενσωματώσεων, και την κατανόηση του πώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν και αλληλεπιδρούν με τα Προϊόντα των Εταιρειών Meta.
Ποια είναι η νομική βάση της Meta για την επεξεργασία πληροφοριών και ποια είναι τα δικαιώματα των χρηστών;
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία δεδομένων, η Meta πρέπει να έχει νομική βάση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Οι βάσεις που επικαλείται η Meta περιλαμβάνουν τη συναίνεση του χρήστη, την εκτέλεση σύμβασης (όπως οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών), τη συμμόρφωση με νομική υποχρέωση, τα έννομα συμφέροντα της Meta ή τρίτων, την εκτέλεση έργου προς το δημόσιο συμφέρον και την προστασία ζωτικών συμφερόντων. Οι χρήστες έχουν δικαιώματα σύμφωνα με τον ΓΚΠΔ και άλλους σχετικούς νόμους προστασίας δεδομένων, όπως το δικαίωμα ανάκλησης της συναίνεσης και το δικαίωμα φορητότητας των δεδομένων.
Για πόσο καιρό διατηρεί η Meta τις πληροφορίες των χρηστών;
Η Meta διατηρεί τις πληροφορίες για όσο διάστημα τις χρειάζεται για την παροχή των Προϊόντων, τη συμμόρφωση με νομικές υποχρεώσεις ή την προστασία των συμφερόντων της ή άλλων. Η διάρκεια διατήρησης αποφασίζεται κατά περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η ανάγκη λειτουργίας των προϊόντων, η λειτουργία για την οποία χρησιμοποιείται η πληροφορία, η διάρκεια που απαιτείται για τη συμμόρφωση με νομικές υποχρεώσεις και η ανάγκη για άλλους έννομους σκοπούς (όπως πρόληψη βλάβης, διερεύνηση παραβιάσεων, προώθηση ασφάλειας και προστασίας, ή προστασία δικαιωμάτων και ιδιοκτησίας). Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πληροφορίες διατηρούνται για εκτεταμένο χρονικό διάστημα.